• Login
    View Item 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Educación
    • D11 Artículos
    • View Item
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Educación
    • D11 Artículos
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Aportaciones de un club de lectura escolar a la lectura por placer

    View/Open
    AportacionesClubLect ... (2.803Mb)
    Identificadores
    URI: http://hdl.handle.net/10902/9484
    ISSN: 1386-6710
    ISSN: 1699-2407
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    View Usage Statistics
    Google Scholar
    Full record
    Show full item record
    Author
    Álvarez Álvarez, María del CarmenAutoridad Unican; Pascual-Díez, Julián
    Date
    2014
    Derechos
    © El Profesional de la información
    Publicado en
    El Profesional de la información,2014, noviembre-diciembre, vol. 23,n. 6, pp. 625-631
    Publisher
    EPI SCP
    Palabras clave
    Animación a la lectura
    Hábito lector
    Club de lectura
    Lectura dialógica
    Escuela primaria
    Educación primaria
    Encourage to reading
    Reading habit
    Book club
    Reading club
    Dialogic reading
    Primary school
    Abstract:
    Resumen: Uno de los principales retos en el trabajo de la lectura en los centros educativos es el cultivo de la lectura por placer en los niños. Se presenta un estudio de caso único realizado en un club de lectura escolar en España que ha logrado conseguir este objetivo y ha recibido una valoración muy positiva por parte de los participantes. Las razones de su éxito residen fundamentalmente en cuatro claves: planificación, lectura dialógica, formación crítica y educación en valores.
     
    Abstract: Currently one of the main challenges in the work of promoting reading in schools is the cultivation of children’s enjoyment of reading. We present a unique case study in a school reading club in Spain that has managed to achieve that goal and has received a very positive assessment from participants. The reasons for its success mainly reside in four key areas: planning, dialogic reading, critical thinking and values education.
    Collections to which it belong
    • D11 Artículos [580]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contact Us | Send Feedback
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 3.0 España
     

     

    Browse

    All of UCreaCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics
    About UCrea
    What is UcreaGuide of self-archivingThesis archiveOpen accessCopyright guideInstitutional policy
    Thinks in open
    Piensa en abierto
    Share

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contact Us | Send Feedback
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 3.0 España