• Login
    View Item 
    •   UCrea
    • UCrea Académico
    • Facultad de Educación
    • Grado en Magisterio en Educación Infantil
    • G1580 Trabajos académicos
    • View Item
    •   UCrea
    • UCrea Académico
    • Facultad de Educación
    • Grado en Magisterio en Educación Infantil
    • G1580 Trabajos académicos
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Educando emociones a través de los cuentos.

    Educating emotions Through the storybook.

    View/Open
    GarciaGutierrezAnaBe ... (1.283Mb)
    Identificadores
    URI: http://hdl.handle.net/10902/8179
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    View Usage Statistics
    Google Scholar
    Full record
    Show full item record
    Author
    García Gutiérrez, Ana Belén
    Date
    2016-02-08
    Director/es
    Mier Pérez, LauraAutoridad Unican
    Derechos
    ©Ana Belén García Gutiérrez
    Palabras clave
    Educación emocional
    Literatura infantil
    Cuentos
    Emotional education
    Children´s literature
    Storybook
    Abstract:
    RESUMEN: El propósito de este trabajo es conocer los aspectos que envuelven la educación emocional. Se presentan los cuentos como un recurso didáctico de gran validez en el aula de infantil para aunar inteligencia emocional y educación puesto que se convierten en vehículo a través del cual el niño/a es capaz de identificar sus propias emociones y las de los otros/as y así poder resolver los conflictos que se dan en la etapa infantil. En este trabajo se expondrá una propuesta didáctica en la que se diseñarán actividades, basadas en los cuentos, para trabajar las emociones y de este modo introducir a los niños/as, de forma entretenida y lúdica, en el ámbito emocional. Se entiende la educación emocional, a través de los cuentos y sus beneficios, como parte indispensable en la educación de los más pequeños para favorecer el desarrollo integral del niño/a.
     
    ABSTRACT: The purpose of this work is to understand and introduce the concepts that make up emotional education. The overall objective of this paper is to introduce a didactic proposal to what is known as the second cycle of infant education. In the infant education sector storybook are seen as a valid and didactic resource. The stories link education to emotional education; the idea is that stories become a tool through which the child is capable of identifying their own emotions and the emotions of others. Through their awareness of emotions the children are then able to resolve conflicts that arise within one another. This work will expose a didactic proposal and within it suggest activities, based on storybook, that will help work emotions. The activities are designed to introduce the children to their emotions in a manner that is both engaging and entertaining. Emotional education, through storybooks and its benefits, is seen as an indispensable part in the education and learning process of infants. Lastly emotional awareness is seen as a favorable asset for the integral development of infants.
    Collections to which it belong
    • G1580 Trabajos académicos [456]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contact Us | Send Feedback
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 3.0 España
     

     

    Browse

    All of UCreaCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics
    About UCrea
    What is UcreaGuide of self-archivingThesis archiveOpen accessCopyright guideInstitutional policy
    Thinks in open
    Piensa en abierto
    Share

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contact Us | Send Feedback
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 3.0 España