• Login
    View Item 
    •   UCrea
    • UCrea Académico
    • Facultad de Educación
    • Máster Universitario en Formación del Profesorado de Educación Secundaria
    • M0494 Trabajos académicos
    • View Item
    •   UCrea
    • UCrea Académico
    • Facultad de Educación
    • Máster Universitario en Formación del Profesorado de Educación Secundaria
    • M0494 Trabajos académicos
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Un estudio sobre las creencias del profesorado y del alumnado en AICLE

    A study on teachers’ and learners’ beliefs in CLIL

    View/Open
    VegaAlvarezCeliade.pdf (253.6Kb)
    Identificadores
    URI: http://hdl.handle.net/10902/6884
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    View Usage Statistics
    Google Scholar
    Full record
    Show full item record
    Author
    Vega Alvárez, Celia de
    Date
    2015-06-24
    Director/es
    Gallardo del Puerto, Francisco
    Derechos
    ©Celia de Vega Álvarez
    Palabras clave
    AICLE
    Educación
    Programas bilingües
    Creencias
    Profesores
    Alumnos
    CLIL
    Education
    Bilingual programmes
    Beliefs
    Teachers
    Students
    Abstract:
    RESUMEN Pese a más de una década desde su implantación en España, AICLE sigue generando gran desconcierto y desconfianza en el mundo de la educación. El presente estudio aborda una investigación sobre las creencias de un grupo de profesores y alumnos sobre AICLE en un colegio concertado de Santander (España). Los resultados, los cuales fueron obtenidos a través de cuestionarios, señalan las diferentes creencias que existen sobre este enfoque con respecto a aspectos tales como el concepto de “Bilingüismo”, sus ventajas y desventajas, la participación del alumnado o la formación del profesorado, entre otras.
     
    ABSTRACT In spite of a decade of implementation in Spain, CLIL still generates great confusion and mistrust in the field of education. This study addresses an investigation conducted in a private school in Santander (Spain) on teachers’ and students’ beliefs in relation to CLIL. The results, which were obtained through questionnaires, point out different beliefs about this approach, such as the concept of “Bilingualism”, its advantages and disadvantages, students’ participation or teacher’s training, among others.
    Collections to which it belong
    • M0494 Trabajos académicos [743]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contact Us | Send Feedback
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 3.0 España
     

     

    Browse

    All of UCreaCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsUC AuthorsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsUC Authors

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics
    About UCrea
    What is UcreaGuide of self-archivingThesis archiveOpen accessCopyright guideInstitutional policy
    Thinks in open
    Piensa en abierto
    Share

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contact Us | Send Feedback
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 3.0 España