• Login
    View Item 
    •   UCrea
    • UCrea Académico
    • Facultad de Educación
    • Grado en Magisterio en Educación Primaria
    • G1581 Trabajos académicos
    • View Item
    •   UCrea
    • UCrea Académico
    • Facultad de Educación
    • Grado en Magisterio en Educación Primaria
    • G1581 Trabajos académicos
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Aspectos culturales de los países anglófonos en el aula de Primaria

    Cultural aspects of anglophone countries in Primary classroom

    View/Open
    RiosGomezPatricia.pdf (861.0Kb)
    Identificadores
    URI: http://hdl.handle.net/10902/6622
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    View Usage Statistics
    Google Scholar
    Full record
    Show full item record
    Author
    Ríos Gómez, Patricia
    Date
    2015-07-08
    Director/es
    Herrero López, IsisAutoridad Unican
    Derechos
    ©Patricia Ríos Gómez
    Palabras clave
    Cultura
    Cultura profunda
    Cultura superficial
    Interculturalidad
    Tercera cultura (C3)
    Terceridad
    Conciencia intercultural
    Segunda lengua
    AICLE
    Culture
    Deep culture
    Surface culture
    Interculturalism
    Third culture (C3)
    Thirdness
    Intercultural awareness
    Second language
    CLIL
    Abstract:
    RESUMEN: Este trabajo teórico estudia la importancia de inculcar Cultura de países anglófonos (referido a una segunda cultura o C2) en el aula de educación primaria (donde se convive con la primera cultura o C1). Se reflexiona sobre el porqué se debe enseñar como aspecto básico en la enseñanza de un idioma, para ello, se tienen en cuenta los hallazgos que otros interesados del tema han considerado, así como del Marco Común Europeo de las lenguas. Aunque sea desde un punto de vista más general, se ha reflexionado sobre el posible futuro de la enseñanza de un idioma siguiendo los parámetros del AICLE y sus implicaciones. Para completar el trabajo se sugieren posibles recursos y materiales que pueden usarse para cumplir el principal objetivo que es incluir la Cultura de una segunda lengua en su educación.
     
    ABSTRACT: This theoretical approach analyses the relevance of introducing Culture of Anglophone Countries (referring to a second culture) in the primary classroom (where the first culture is developed). It reflects on the reason of teaching this as a primary aspect of the language learning process, so all the findings, that have been made until now, are taken into account, as well as the Common European Framework. Despite taking a general view, the future of second language learning has been considerated following CLIL parameters and its implications. Lastly, to complete this work, many resources and materials, which may be used to achieved the main goal of this study, which is to incorporate Culture in second language education are suggested.
    Collections to which it belong
    • G1581 Trabajos académicos [767]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contact Us | Send Feedback
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 3.0 España
     

     

    Browse

    All of UCreaCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics
    About UCrea
    What is UcreaGuide of self-archivingThesis archiveOpen accessCopyright guideInstitutional policy
    Thinks in open
    Piensa en abierto
    Share

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contact Us | Send Feedback
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 3.0 España