• Login
    View Item 
    •   UCrea
    • UCrea Académico
    • Facultad de Educación
    • Grado en Magisterio en Educación Primaria
    • G1581 Trabajos académicos
    • View Item
    •   UCrea
    • UCrea Académico
    • Facultad de Educación
    • Grado en Magisterio en Educación Primaria
    • G1581 Trabajos académicos
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Grammazzle

    View/Open
    VelezSilvaDavid.pdf (1.870Mb)
    Identificadores
    URI: http://hdl.handle.net/10902/2885
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    View Usage Statistics
    Google Scholar
    Full record
    Show full item record
    Author
    Vélez Silva, David
    Date
    2013-07-03
    Director/es
    García Martínez, Juncal
    Derechos
    ©David Vélez Silva
    Palabras clave
    Didáctica de la lengua inglesa
    Flashcards gramaticales
    English language didactics
    Abstract:
    RESUMEN El objetivo del presente trabajo de innovación es la propuesta de un material educativo basado en las flashcards gramaticales tradicionales, pero implementado en puzles discriminatorios. En primer lugar, se observará la gran diversidad de materiales que hay para impartir inglés en las escuelas, pero que no se adaptan a una necesidad real: que el alumno sepa si está realizando la oración correctamente. Por otro lado, observaremos las diversas metodologías del aprendizaje del inglés como lengua extranjera. Por último, hablaré del material didáctico propuesto, su desarrollo en contextos reales, y los resultados obtenidos en su puesta en práctica.
     
    ABSTRACT The aim of this project is to offer an educational tool based on traditional grammar flashcards, but implemented in discriminatory puzzles. First of all, we are going to analyze the great diversity of materials that exist in the field of English in Primary Education. Those materials are not adapted to the needs that our students have, so children may not guess whether they are using the appropriate grammar structure or not. After that, we will approach different methodologies of Learning English as a Foreign Language. Finally, I am going to discuss the proposed material, its development in real contexts, and the results of its implementation.
    Collections to which it belong
    • G1581 Trabajos académicos [767]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contact Us | Send Feedback
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 3.0 España
     

     

    Browse

    All of UCreaCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics
    About UCrea
    What is UcreaGuide of self-archivingThesis archiveOpen accessCopyright guideInstitutional policy
    Thinks in open
    Piensa en abierto
    Share

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contact Us | Send Feedback
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 3.0 España