La implementación de los experimentos científicos en Educación Primaria como recurso para abordar las ciencias de la naturaleza frente a la metodología tradicional
Implementation of scientific experiments in the Primary School classroom as a resource to approach natural science in contrast to traditional methodology
Author
Alonso Cabo, DavidDate
2018-10-17Director/es
Derechos
© David Alonso Cabo
Palabras clave
Experimentos científicos
Ciencias Naturales
Educación Primaria
Metodología tradicional
Metodología experimental
Aprendizaje por investigación
Scientific experiment
Natural Science
Primary School
Traditional methodology
Experimental methodology
Abstract:
RESUMEN: Este trabajo considera la necesidad de realizar un cambio en la metodología didáctica de las Ciencias Naturales en Educación Primaria. Para ello, se expone un ejemplo de proyecto que se puede llevar a cabo en 5º de Primaria empleando una metodología experimental.
La idea principal de este trabajo es integrar los experimentos científicos en el aula de Educación Primaria como recurso en el proceso de enseñanza-aprendizaje y comparar los resultados con el método de enseñanza tradicional
ABSTRACT: This work takes into account the need to make a change in the didactic methodology of Natural Science in Primary School. For this purpose, an example of a proyect which can be carried out in 5th grade of Primary School employing experimental methodology is explained.
The main idea of this proyect is to integrate scientific experiments as a resource in primary School in the teaching-learning process, comparing the results obtained with those from the traditional teaching methodology.