• Login
    View Item 
    •   UCrea
    • UCrea Académico
    • Facultad de Educación
    • Grado en Magisterio en Educación Primaria
    • G1581 Trabajos académicos
    • View Item
    •   UCrea
    • UCrea Académico
    • Facultad de Educación
    • Grado en Magisterio en Educación Primaria
    • G1581 Trabajos académicos
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    La implementación de los experimentos científicos en Educación Primaria como recurso para abordar las ciencias de la naturaleza frente a la metodología tradicional

    Implementation of scientific experiments in the Primary School classroom as a resource to approach natural science in contrast to traditional methodology

    View/Open
    AlonsoCaboDavid.pdf (425.1Kb)
    Identificadores
    URI: http://hdl.handle.net/10902/15950
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    View Usage Statistics
    Google Scholar
    Full record
    Show full item record
    Author
    Alonso Cabo, David
    Date
    2018-10-17
    Director/es
    Sabariego Arenas, María PilarAutoridad Unican
    Derechos
    © David Alonso Cabo
    Palabras clave
    Experimentos científicos
    Ciencias Naturales
    Educación Primaria
    Metodología tradicional
    Metodología experimental
    Aprendizaje por investigación
    Scientific experiment
    Natural Science
    Primary School
    Traditional methodology
    Experimental methodology
    Abstract:
    RESUMEN: Este trabajo considera la necesidad de realizar un cambio en la metodología didáctica de las Ciencias Naturales en Educación Primaria. Para ello, se expone un ejemplo de proyecto que se puede llevar a cabo en 5º de Primaria empleando una metodología experimental. La idea principal de este trabajo es integrar los experimentos científicos en el aula de Educación Primaria como recurso en el proceso de enseñanza-aprendizaje y comparar los resultados con el método de enseñanza tradicional
     
    ABSTRACT: This work takes into account the need to make a change in the didactic methodology of Natural Science in Primary School. For this purpose, an example of a proyect which can be carried out in 5th grade of Primary School employing experimental methodology is explained. The main idea of this proyect is to integrate scientific experiments as a resource in primary School in the teaching-learning process, comparing the results obtained with those from the traditional teaching methodology.
    Collections to which it belong
    • G1581 Trabajos académicos [767]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contact Us | Send Feedback
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 3.0 España
     

     

    Browse

    All of UCreaCommunities and CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics
    About UCrea
    What is UcreaGuide of self-archivingThesis archiveOpen accessCopyright guideInstitutional policy
    Thinks in open
    Piensa en abierto
    Share

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contact Us | Send Feedback
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 3.0 España