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dc.contributor.authorGundelfinger Casar, Javier
dc.contributor.authorCoto Millán, Pablo 
dc.contributor.otherUniversidad de Cantabriaes_ES
dc.date.accessioned2018-05-23T07:52:12Z
dc.date.available2018-05-23T07:52:12Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2340-8464
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10902/13728
dc.description.abstractABSTRACT. The purpose of this study is to analyze the domestic air transport industry in Spain. This work has focused on the segment of business and we present a theoretical model of oligopolistic competition which could be empirically tested through three equations: demand, market structure and price. We contribute to develop creativity and innovation with the elaboration of a data studying 113 over 96 fortnight periods (2011-2015) where analyses how clients react to both strategic changes carried out by airlines (frequencies, capacity, prices) and changes in socio-economic factors. The analysis is performed by applying the econometric technique of instrumental variables. We find that that frequency competition -Cournot- is more important than competition in prices -Bertrand-.es_ES
dc.description.abstractRESUMEN. El objetivo de este estudio es analizar la industria del transporte aéreo en España. Este trabajo se ha centrado en el segmento de negocio y presentamos un modelo teórico de competencia oligopolística que puede ser empíricamente probado a través de tres ecuaciones: de demanda, de cuota de mercado y de precio. Contribuimos a desarrollar la creatividad y la innovación con la elaboración de una muestra que estudia 113 rutas durante 96 quincenas (2011-2015), donde se analiza cómo reaccionan los clientes tanto a los cambios estratégicos realizados por las líneas aéreas (frecuencias, capacidad, precios) como a cambios socio-económicos. El análisis se realiza aplicando la técnica econométrica de las variables instrumentales y los resultados muestran que la competencia en este mercado se produce a la Cournot.es_ES
dc.format.extent21 p.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad Nacional de Educacion a Distancia (España)es_ES
dc.rights© Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Attribution 4.0 Internationales_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.sourceRevista de evaluación de programas y políticas públicas, Núm. 9 (2017), pp. 26-46es_ES
dc.subject.otherAirlineses_ES
dc.subject.otherOligopolistic competitiones_ES
dc.subject.otherMarket structurees_ES
dc.subject.otherVertical differentiationes_ES
dc.subject.otherAerolíneases_ES
dc.subject.otherCompetencia oligopolísticaes_ES
dc.subject.otherEstructura de mercadoes_ES
dc.subject.otherDiferenciación verticales_ES
dc.titleEstimando la conducta de la industria del transporte aéreo en Españaes_ES
dc.title.alternativeMeasuring conduct in the Spanish air transport industryes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.relation.publisherVersionhttp://doi.org/10.5944/reppp.9.2017.17600es_ES
dc.rights.accessRightsopenAccesses_ES
dc.identifier.DOI10.5944/reppp.9.2017.17600
dc.type.versionpublishedVersiones_ES


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