• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Transportes y Tecnología de Proyectos y Procesos
    • D09 Proyectos de investigación
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Transportes y Tecnología de Proyectos y Procesos
    • D09 Proyectos de investigación
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Modelling the Service Quality of Public Bicycle Schemes Considering User Heterogeneity

    Ver/Abrir
    ModellingTheService.pdf (468.0Kb)
    Identificadores
    URI: http://hdl.handle.net/10902/9864
    DOI: 10.1080/15568318.2013.838722
    ISSN: 1556-8318
    ISSN: 1556-8334
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    Bordagaray Azpiazu, MaríaAutoridad Unican; Dell´Olio, LuigiAutoridad Unican; Ibeas Portilla, ÁngelAutoridad Unican; Barreda Montequín, María RosaAutoridad Unican; Alonso Oreña, BorjaAutoridad Unican
    Fecha
    2015
    Derechos
    ©Taylor & Francis. "This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis in International Journal of Sustainable Transportation on 2015, available online: http://wwww.tandfonline.com/10.1080/15568318.2013.838722."
    Publicado en
    International Journal of Sustainable Transportation, 2015, 9, (8), 580-591
    Editorial
    Taylor and Francis Ltd.
    Enlace a la publicación
    http://DOI:10.1080/15568318.2013.838722
    Resumen/Abstract
    This article proposes a methodology for studying the quality of service perceived by users of a public bicycle scheme. The public are involved from the first phases of the research through their presence in focus groups to identify the relevant variables asked about in the survey. Ordered probit models have been calibrated which consider systematic variations in preference and random parameters. The results highlight the importance of safety and available information above other service variables, as well as the adjustment in perception of overall quality after considering each of the characteristics of the service, as it is proposed in this methodology.
    Colecciones a las que pertenece
    • D09 Artículos [449]
    • D09 Proyectos de investigación [219]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España