• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Economía
    • D10 Artículos
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Economía
    • D10 Artículos
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Decomposing the impacts of overeducation and overskilling on earnings and job satisfaction: an analysis using REFLEX data.

    Ver/Abrir
    DecomposingTheImpacts.pdf (312.5Kb)
    Identificadores
    URI: http://hdl.handle.net/10902/9469
    DOI: 10.1080/09645292.2013.846297
    ISSN: 0964-5292
    ISSN: 1469-5782
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    Sánchez Sánchez, Mercedes NuriaAutoridad Unican; McGuinness, Seamus
    Fecha
    2015
    Derechos
    © Taylor & Francis "This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis in Education Economics on vol. 23. 2015, available online: http://wwww.tandfonline.com/10.1080/09645292.2013.846297
    Publicado en
    Education Economics, Volume 23, 2015 - Issue 4
    Editorial
    Routledge
    Taylor & Francis
    Enlace a la publicación
    http://dx.doi.org/10.1080/09645292.2013.846297
    Palabras clave
    Overeducation
    Overskilling
    Job satisfaction
    Earnings
    Resumen/Abstract
    This article assesses the extent to which the impact of overeducation and overskilling on labour market outcomes such as earnings and job satisfaction relate to mismatches in particular competency areas. The analysis uses REFLEX data, which collects information about 19 key competence areas related to job performance. We find that the penalties to both forms of mismatch are insensitive to the inclusion of controls for overskilling in a wide range of jobspecific competencies. The research suggests that the problem of mismatch relates to an inability to fully utilise general or innate ability as opposed to specific areas of acquired learning. We conclude that the problem of mismatch can only be effectively addressed by raising general levels of job quality within developed labour markets.
    Colecciones a las que pertenece
    • D10 Artículos [661]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España