• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Transportes y Tecnología de Proyectos y Procesos
    • D09 Artículos
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Transportes y Tecnología de Proyectos y Procesos
    • D09 Artículos
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Laboratory analysis of the infiltration capacity of interlocking concrete block pavements in car parks

    Ver/Abrir
    LABORATORY ANALYSIS ... (981.1Kb)
    Identificadores
    URI: http://hdl.handle.net/10902/7144
    DOI: 10.2166/wst.2012.614
    ISSN: 0273-1223
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    Sañudo Fontaneda, Luis ÁngelAutoridad Unican; Rodríguez Hernández, JorgeAutoridad Unican; Vega Zamanillo, AngelAutoridad Unican; Castro Fresno, DanielAutoridad Unican
    Fecha
    2013
    Derechos
    © Pergamon
    Publicado en
    Water Science and Technology, 2013, 67 (3), 675-681
    Editorial
    Pergamon
    Palabras clave
    SUDS
    BMP
    Stormwater
    Permeable surfaces
    Clogging
    Statistical analysis
    Resumen/Abstract
    Interlocking Concrete Block Pavements (ICBPs) have been widely used in car parks to reduce runoff. Researches have demonstrated that clogging is the most influential factor in the reduction of the infiltration capacity of this type of permeable pavement. Nevertheless, there is no laboratory study of the infiltration performance of ICBPs that combines clogging levels with variables related with the topography of car parks such as runoff surface length (RSL) and surface slope (SS). This paper studies the infiltration behaviour of ICBP during their operational life in a car park using an improved version of the Cantabrian Fixed (CF) Infiltrometer. This laboratory device simulates direct rainfall and runoff from adjacent impervious areas over an ICBPs surface of 0.25m2 for different slopes (0, 3, 5, 7 and 10%) and three scenarios of clogging (surface newly built, surface clogged and surface clogged with maintenance). This paper presents the results of the tests and a statistical analysis based on three regression models (corresponding to each clogging scenario) depending on the RSL and SS variables. All models passed a confidence level of 95%, presenting high R2 values and showing that RSL is a more influential variable than the SS for all clogging scenarios.
    Colecciones a las que pertenece
    • D09 Artículos [452]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España