• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Administración de Empresas
    • D25 Artículos
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Administración de Empresas
    • D25 Artículos
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A virtual campus for e-learning inclusion: the case of SVC-G9

    Ver/Abrir
    Pérez; Soto; Popa. ... (131.1Kb)
    Identificadores
    URI: http://hdl.handle.net/10902/4643
    ISSN: 0948-695X
    ISSN: 0948-6968
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    Pérez González, DanielAutoridad Unican; Soto Acosta, Pedro; Popa, Simona
    Fecha
    2014
    Derechos
    © 2014 J.UCS
    Publicado en
    Journal of Universal Computer Science, 2014, 20(2), 240-253
    Editorial
    Graz University of Technology-
    Institut für Informationssysteme und Computer Medien (IICM)
    Enlace a la publicación
    https://doi.org/10.3217/jucs-020-02-0240
    Palabras clave
    E-learning
    E-inclusion
    Accessibility
    Higher education
    Usability
    Teaching innovation
    Resumen/Abstract
    Academics and professionals agree that, to adapt higher education institutions to the XXI century, it is imperative to extend the use of ICT as well as the virtualization of many human-interaction activities. There is therefore a need to move from the use of ICT as support tools to e-learning instruments based on virtual environments. These environments can be used for e-inclusion. That is, systems can be used to remove communication and interaction barriers that people with disabilities may face in the real world. This paper presents a project which implies the implementation of a virtual interuniversity campus where nine Spanish higher education institutions took part. To enhance Web accessibility as the usability of the system by users with disabilities is one of the main project’s objectives. In addition, the paper analyses the teen-year experience of an e-business course for engineers offered simultaneously by the nine universities through this platform. The main conclusions of this work can be valuable to higher education institutions which have implemented or intend to implement a virtual interuniversity campus.
    Colecciones a las que pertenece
    • D25 Artículos [509]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España