Mostrar el registro sencillo

dc.contributor.authorHumánez Berral, Pedro
dc.contributor.authorHermán Carvajal, Antonio
dc.contributor.otherUniversidad de Cantabriaes_ES
dc.date.accessioned2025-11-03T15:17:37Z
dc.date.available2025-11-03T15:17:37Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.issn2340-2415
dc.identifier.issn1130-5509
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10902/38058
dc.description.abstractThe relationship between strategy use in Interpreting Studies and Second Language Acquisition has received little attention, despite both fields examining how individuals address communicative difficulties through interpreting and communication strategies, respectively. This study examines self-reported strategy use in general L2 English communication and interpreting practice among interpreter trainees. Data were collected through an online questionnaire completed by 78 students enrolled in undergraduate Interpreting courses at three Spanish universities. Our results reveal similar strategy patterns in both contexts, with guessing, paraphrasing, avoidance and appeal for assistance being the most commonly used strategies, while morphological creativity and L1-based strategies were the least used. Miming and predicting were the only strategies with different patterns (italics used for emphasis for all these concepts throughout the article). Additionally, our results indicate that more strategies are used in general contexts than in interpreting practice, suggesting the need for further research on potential strategy transfer and the integration of strategic instruction in L2 courses within interpreter training.es_ES
dc.description.abstractEste estudio aúna los Estudios de Interpretación con los de Adquisición de Segundas Lenguas para examinar el uso autoinformado de estrategias en la comunicación general en inglés L2 y en la práctica de la interpretación por parte de intérpretes en formación. Para ello, 78 estudiantes de grado de tres universidades españolas completaron un cuestionario online sobre su uso de estrategias en ambos contextos. Los resultados muestran patrones similares en ambos contextos, con la creatividad morfológica y las estrategias basadas en la L1 apareciendo como las menos utilizadas. Las estrategias más comunes fueron suposición, parafraseo, evasión y petición de ayuda. Además, se emplearon más estrategias en contextos generales que de interpretación, lo que sugiere la necesidad de investigar la posible transferencia de estrategias y la inclusión de instrucción estratégica en las asignaturas de L2 dentro de la formación de intérpretes.es_ES
dc.description.sponsorshipThis research was supported by the Spanish Ministry of Science (MCIN/AEI/10.13039/501100011033) and Innovation through the predoctoral contract PRE2021-100711.es_ES
dc.format.extent19 p.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial 4.0 Internationales_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/*
dc.sourceSendebar, 2025, 36, 255-273es_ES
dc.subject.otherCommunication strategieses_ES
dc.subject.otherInterpreting strategieses_ES
dc.subject.otherInterpreting studieses_ES
dc.subject.otherInterpreter traineeses_ES
dc.subject.otherEnglish for specific purposeses_ES
dc.subject.otherEstrategias comunicativases_ES
dc.subject.otherEstrategias de interpretaciónes_ES
dc.subject.otherEstudios de interpretaciónes_ES
dc.subject.otherIntérpretes en formaciónes_ES
dc.subject.otherInglés para fines específicoses_ES
dc.titleA comparative analysis of interpreter trainees' self-reported strategy use in L2 English communication and interpreting practicees_ES
dc.title.alternativeAnálisis comparativo del uso autoinformado de estrategias en intérpretes en formación en la comunicación en inglés como L2 y la práctica de la interpretaciónes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.relation.publisherVersionhttps://doi.org/10.30827/sendebar.v36.32608es_ES
dc.rights.accessRightsopenAccesses_ES
dc.identifier.DOI10.30827/sendebar.v36.32608
dc.type.versionpublishedVersiones_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo

Attribution-NonCommercial 4.0 InternationalExcepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial 4.0 International