Mostrar el registro sencillo

dc.contributor.authorGómez Lacabex, Esther
dc.contributor.authorGallardo del Puerto, Francisco 
dc.contributor.otherUniversidad de Cantabriaes_ES
dc.date.accessioned2025-06-26T16:10:00Z
dc.date.available2025-06-26T16:10:00Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.issn0210-6124
dc.identifier.issn1989-6840
dc.identifier.otherPID2020-115327RB-I00es_ES
dc.identifier.otherPID2020- 117882GB-I00es_ES
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10902/36566
dc.description.abstractThe present study explored views on English pronunciation of a group of tertiary students on history and economics undergraduate courses which used English as a vehicular language. More specifically, the students completed a questionnaire on their pronunciation expectations in their current undergraduate courses, their self-awareness about their own pronunciation as well as their English pronunciation practices and how relevant they consider English pronunciation to be for their careers. The survey revealed that these students reported pronunciation to be important for communication and for their future and that they would like to improve their pronunciation skills. The results also showed that they are only moderately confident about their English pronunciation, and that they have Little self-awareness when asked about various phonetic aspects of their own pronunciation. Those who identified as being active pronunciation learners indicated that their approach mainly involves informal exposure such as using technology for entertainment or establishing contact with English speakers. Very few students reported using more formal pronunciation instruction such as referring to dictionaries or manuals. Finally, some of these students made a distinction between good pronunciation and nativeness, a tentative indicator of the increasing prevalence of the intelligibility principle in English learning these days.es_ES
dc.description.abstractEste estudio explora las opiniones sobre la pronunciación del inglés en un grupo de estudiantes universitarios que cursan asignaturas en inglés en los grados de económicas e historia. Los estudiantes respondieron a un cuestionario sobre sus expectativas con la pronunciación del inglés, su percepción sobre la pronunciación, las actividades que realizan para mejorar su pronunciación o la relevancia de la pronunciación para su futuro profesional. Los estudiantes indicaron que consideran la pronunciación como un aspecto importante para sus futuras carreras y que desearían mejorar su pronunciación del inglés. También observamos que no están muy seguros de su pronunciación del inglés y que no son muy conscientes de los detalles fonéticos de la misma. Aquéllos que indicaron que se esfuerzan por mejorar su pronunciación especificaron que lo hacen principalmente de manera no formal, usando medios del entretenimiento o mediante el contacto con hablantes de inglés. Muy pocos estudiantes indicaron que mejoran su pronunciación mediante diccionarios o materiales específicos. Por último, algunos de estos estudiantes establecieron una diferencia entre una buena pronunciación y la capacidad nativa, evidenciando el creciente predominio de principio de inteligibilidad, muy presente en el ámbito de la enseñanza del inglés como lengua extranjera hoy en día.es_ES
dc.description.sponsorshipThis research was funded by the projects PID2020-115327RB-I00, PID2020-117882GB-I00 (Spanish Ministry of Science and Innovation) and grant IT1426-22 (Basque Government).es_ES
dc.format.extent19 p.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherAsociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanoses_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International © The Author(s)es_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.sourceAtlantis, 2025, 47(1), 165-183es_ES
dc.subject.otherEnglish pronunciationes_ES
dc.subject.otherEnglish Medium Instruction (EMI)es_ES
dc.subject.otherPronunciation awarenesses_ES
dc.subject.otherPronunciation practiceses_ES
dc.subject.otherPronunciación del ingléses_ES
dc.subject.otherEnglish Medium Instruction (EMI)es_ES
dc.subject.otherPercepción de la pronunciaciónes_ES
dc.subject.otherAprendizaje de la pronunciaciónes_ES
dc.titleEMI students' expectations, awareness and learning practices in relation to English pronunciationes_ES
dc.title.alternativeExpectativas, concienciación y prácticas de aprendizaje de la pronunciación del inglés por parte de estudiantes universitarios en enseñanza integrada de lenguases_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.relation.publisherVersionhttps://doi.org/10.28914/Atlantis-2025-47.1.10es_ES
dc.rights.accessRightsopenAccesses_ES
dc.identifier.DOI10.28914/Atlantis-2025-47.1.10
dc.type.versionpublishedVersiones_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International © The Author(s)Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International © The Author(s)