Enseñanza de la pronunciación del inglés en la educación secundaria. Una propuesta docente
English pronunciation teaching in secondary education. A teaching proposal
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URI: https://hdl.handle.net/10902/35802Registro completo
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Villegas Solar, MiguelFecha
2024-06-13Director/es
Derechos
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Palabras clave
Pronunciación
Fonología
Corrección fonética
Aspiración
Pronunciation
Phonology
Phonetic correction
Aspiration
Resumen/Abstract
La enseñanza de la lengua inglesa como segunda lengua ha presenciado la sucesión de diversos métodos de enseñanza de segundas lenguas, cada uno de los cuales ha prestado mayor o menor atención a los aspectos fonológicos y ha utilizado a mayor o menor grado una variedad de métodos de corrección fonética. En el contexto actual de la metodología por competencias y tareas, ciertos aspectos de la pronunciación del inglés se pasan por alto. Este trabajo presenta una propuesta que integra diferentes métodos de corrección fonética para entrenar la percepción y la producción de los fonemas oclusivos /p, t, k/ del inglés y su característica distintiva frente al español: la aspiración.
English as a second Language teaching has witnessed the succession of several teaching methods of second language teaching, each of which has focused to a greater or lesser extent on phonological aspects and has used more or less widely the phonetic correction methods. Within today’s task and competences approach, some aspects of English pronunciation are overlooked. This research presents a proposal that integrates different phonetic correction methods to train the perception and production of plosive English phonemes /p, t, k/ and their distinctive feature with regard to Spanish: aspiration.