• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Académico
    • Facultad de Educación
    • Máster Universitario en Aprendizaje y Enseñanza de Segundas Lenguas / Second Language Learning and Teaching
    • M4712 Trabajos académicos
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Académico
    • Facultad de Educación
    • Máster Universitario en Aprendizaje y Enseñanza de Segundas Lenguas / Second Language Learning and Teaching
    • M4712 Trabajos académicos
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The impact of task modality on language-related episodes in adult L2 learners' interaction

    Ver/Abrir
    2024_RamirezSanchezC ... (1.401Mb)
    Identificadores
    URI: https://hdl.handle.net/10902/35489
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    Ramírez Sánchez-Carnerero, Ángeles
    Fecha
    2024-06-26
    Director/es
    Gallardo del Puerto, FranciscoAutoridad Unican
    Derechos
    © Ángeles Ramírez Sánchez-Carnerero
    Palabras clave
    Language related episodes (LREs)
    Task modality
    Collaborative writing
    Collaborative dialogue
    Resumen/Abstract
    Research on adult L2 interaction indicates that task modality affects language learning opportunities, with oral tasks prompting more focus on meaning and tasks involving a written component drawing more attention to form. However, no studies have compared these modalities using the same task. This preliminary study investigates the interaction of four dyads of pre-intermediate level Spanish EFL learners as they completed the same task in both oral and oral + written formats. The interactions were video recorded, transcribed, and analyzed for the nature and outcomes of language-related episodes (LREs). The findings revealed that adults were predominantly collaborative in both modalities, but the most prolific one was the task containing a written outcome.
    Colecciones a las que pertenece
    • M4712 Trabajos académicos [32]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España