• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Economía
    • D10 Artículos
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Economía
    • D10 Artículos
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Teachers and cheaters: just an anagram?

    Ver/Abrir
    TeachersCheatersJust.pdf (1.373Mb)
    Identificadores
    URI: https://hdl.handle.net/10902/35252
    DOI: 10.1086/705608
    ISSN: 1932-8575
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    Pereda Fernández, SantiagoAutoridad Unican
    Fecha
    2019
    Derechos
    ©University of Chicago Press. Accepted for publication by Journal of Human Capital on 12/01/2019
    Publicado en
    Journal of Human Capital, 2019, 13(4), 635-669
    Editorial
    University of Chicago
    Resumen/Abstract
    I study the manipulation of test scores in Italy. Using an experiment that randomly assigns external monitors to classrooms, I apply a new methodology to study the extent of the manipulation and propose a correction method. I find that the manipulation was associated with more correlation in the answers after one controls for mean test scores. It was concentrated in the south and islands region, and it tended to favor female and immigrant students. Finally, the correlation patterns between the amount of manipulation and the number of missing answers suggest that teachers were more responsible for the manipulation than students
    Colecciones a las que pertenece
    • D10 Artículos [661]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España