• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Matemáticas, Estadística y Computación
    • D21 Proyectos de Investigación
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Matemáticas, Estadística y Computación
    • D21 Proyectos de Investigación
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Towards an ecosystem for computer-supported geometric reasoning

    Ver/Abrir
    TowardsEcosystemComp ... (587.3Kb)
    Identificadores
    URI: https://hdl.handle.net/10902/35143
    DOI: 10.1080/0020739X.2020.1837400
    ISSN: 0020-739X
    ISSN: 1464-5211
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    Kovács, Zoltán; Recio Muñiz, TomásAutoridad Unican; Richard, Philippe R.; Van Vaerenbergh, Steven; Vélez Melón, Pilar
    Fecha
    2022
    Derechos
    This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis in International Journal of Mathematical Education in Science and Technology on 2022, available online: http://www.tandfonline.com/10.1080/0020739X.2020.1837400
    Publicado en
    International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 2022, 53(7), 1701-1710
    Editorial
    Taylor & Francis
    Enlace a la publicación
    https://doi.org/10.1080/0020739X.2020.1837400
    Palabras clave
    Automated reasoning tools
    GeoGebra
    Computer-supported reasoning
    Elementary geometry
    Resumen/Abstract
    In this study, we explore automated reasoning tools (ART) in geometry education and we argue that these tools are part of a wider, nascent ecosystem for computer-supported geometric reasoning. To provide some context, we set out to summarize the capabilities of ART in GeoGebra (GGb), and we discuss the first research proposals of its use in the classroom. While the design and development of ART have been embraced already by several teams of mathematics researchers and developers, the educational community, which is an essential actor in this ecosystem, has not provided sufficient feedback yet on this new technology. We therefore propose a concrete path for incorporating ART in the classroom. We outline a set of necessary procedures towards this goal, and we include a discussion on the benefits and concerns arising from the use of these automated tools in the mathematical learning process.
    Colecciones a las que pertenece
    • D21 Artículos [417]
    • D21 Proyectos de Investigación [326]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España