• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Biología Molecular
    • D02 Artículos
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Biología Molecular
    • D02 Artículos
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    #EUROmicroMOOC: using Twitter to share trends in microbiology worldwide

    Ver/Abrir
    EuroMicroMooc.pdf (1.030Mb)
    Identificadores
    URI: https://hdl.handle.net/10902/35130
    DOI: 10.1093/femsle/fnz141
    ISSN: 0378-1097
    ISSN: 1574-6968
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    López Goñi, I.; Giner-Lamia, J.; Álvarez Ordoñez, A.; Benitez Páez. Alfonso; Claessen, D.; Cortesao, M.; Toro, M. de; García Ruano, D.; Granato, E. T.; Kovács, A.T.; Romalde, J. L.; Sana, T. G.; Sánchez Angulo, M.; Sangari García, Félix JavierAutoridad Unican; Smits, W. K.; Sturm, T.; Thomassin, J. L.; Valdehuesa, K. N. G.; Zapotoczna, M.
    Fecha
    2019
    Derechos
    Alojado según Resolución CNEAI 9/12/24 (ANECA) © The Author(s) 2019. Published by Oxford University Press on behalf of FEMS. All rights reserved.
    Publicado en
    FEMS Microbiology Letters, 2019, 366(11), 141
    Editorial
    Oxford University Press
    Enlace a la publicación
    https://www.doi.org/10.1093/femsle/fnz141
    Resumen/Abstract
    Twitter is one of the most popular social media networks that, in recent years, has been increasingly used by researchers as a platform to share science and discuss ongoing work. Despite its popularity, Twitter is not commonly used as a medium to teach science. Here, we summarize the results of #EUROmicroMOOC: the first worldwide Microbiology Massive Open Online Course taught in English using Twitter. Content analytics indicated that more than 3 million users saw posts with the hashtag #EUROmicroMOOC, which resulted in over 42 million Twitter impressions worldwide. These analyses demonstrate that free Microbiology MOOCs shared on Twitter are valuable educational tools that reach broad audiences throughout the world. We also describe our experience teaching an entire Microbiology course using Twitter and provide recommendations when using social media to communicate science to a broad audience.
    Colecciones a las que pertenece
    • D02 Artículos [403]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España