• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Economía
    • D10 Artículos
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Economía
    • D10 Artículos
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The mismatch of over-education and earnings in Spain: how big are differences?

    Ver/Abrir
    MismatchOverEducation.pdf (731.8Kb)
    Identificadores
    URI: https://hdl.handle.net/10902/35116
    DOI: 10.1080/00036846.2022.2139807
    ISSN: 0003-6846
    ISSN: 1466-4283
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    Pascual Sáez, MartaAutoridad Unican; Lanza León, PalomaAutoridad Unican
    Fecha
    2023
    Derechos
    Alojado según Resolución CNEAI 9/12/24 (ANECA) © 2022 Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group
    Publicado en
    Applied Economics, 2023, 55(46), 5369-5383
    Editorial
    Routledge.Taylor & Francis Group
    Enlace a la publicación
    https://doi.org/10.1080/00036846.2022.2139807
    Resumen/Abstract
    This paper attempts to examine the incidence of over-education in Spain and to analyse the role over-education plays on an individual's income distinguishing by gender. Following Freeman's perspective, we can confirm over-education is due to an oversupply of qualified labour. We study over-education applying different matching techniques based on propensity score methods with microdata drawn from the European Statistics on Income and Living Conditions (EU-SILC, 2009-2019). Our results show that the incidence of over-education has increased over time and there exist huge differences by gender. Findings also demonstrate that over-education presents a negative effect on income. In fact, the real annual average earnings from over-educated women (men) can be approximately 7,000 (5,000) euros less than the average earnings of women (men) who were not over-educated. Policy implications are discussed in the light of the empirical results of our analysis
    Colecciones a las que pertenece
    • D10 Artículos [661]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España