• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Administración de Empresas
    • D25 Artículos
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Administración de Empresas
    • D25 Artículos
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Relatedness in the adoption of different innovation types: product, process, organisational and commercial innovations

    Ver/Abrir
    RelatednessAdoptionD ... (264.9Kb)
    Identificadores
    URI: https://hdl.handle.net/10902/34960
    DOI: 10.1080/09537325.2019.1632822
    ISSN: 0953-7325
    ISSN: 1465-3990
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    García Piqueres, GemaAutoridad Unican; Serrano Bedia, Ana MaríaAutoridad Unican; López Fernández, María ConcepciónAutoridad Unican; Pérez Pérez, MartaAutoridad Unican
    Fecha
    2020
    Derechos
    This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis in Technology Analysis & Strategic Management on 2020, available online: http://www.tandfonline.com/https://doi.org/10.1080/09537325.2019.1632822
    Publicado en
    Technology Analysis & Strategic Management, 2020, 32(1), 44-57
    Editorial
    Taylor & Francis
    Enlace a la publicación
    https://doi.org/10.1080/09537325.2019.1632822
    Resumen/Abstract
    The paper analyses the relatedness or interrelations in the joint adoption of different types of innovation (product, process, organisational, and commercial). We study the relatedness in the adoption of two innovation types and how it could be conditioned by the presence/absence of the remaining innovation types. In order to do this we develop a new methodological approach for testing conditional relatedness. The empirical study uses the Spanish Community Innovation Survey (2008?2014). Our results show that, contrary to the traditional approach that suggests a strong relatedness between product and process innovations, this is the less intense link found. Our empirical approach also allows us to confirm that product innovation emerges as a fundamental axis in the innovation strategy because the more intensively used innovation strategies are those combining product innovation with any other innovation type in absence of the rest and those combining any of the other three innovation types in presence of product innovation. These results provide implications for further research, top management and innovation strategy development.
    Colecciones a las que pertenece
    • D25 Artículos [509]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España