• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Filología
    • D13 Artículos
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Filología
    • D13 Artículos
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    'Wiring' The Wire: transtextual layers and tragic realism in The Wire

    Ver/Abrir
    WiringWireTranstextu ... (424.3Kb)
    Identificadores
    URI: https://hdl.handle.net/10902/34918
    DOI: 10.1386/jptv_00002_1
    ISSN: 2046-9861
    ISSN: 2046-987X
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    González López, Jesús ÁngelAutoridad Unican
    Fecha
    2019-10-01
    Derechos
    © Intellect
    Publicado en
    Journal of Popular Television, 2019, 7(3), 279-297
    Editorial
    Intellect
    Enlace a la publicación
    https://doi.org/10.1386/jptv_00002_1
    Palabras clave
    The Wire
    Tragedy
    Melodrama
    Transtextuality
    Tragic realism
    Jonathan Franzen
    Resumen/Abstract
    The Wire's (2002-08) creator David Simon has contended that it is neither a 'cop' nor a 'crime show' and has called it a 'visual novel' and associated it with Greek tragedy instead. These associations have been contested by critics like Amanda Ann Klein and Linda Williams, who, while praising The Wire, reject its consideration as a Greek tragedy and propose its analysis as television melodrama. This article deals with the different transtextual layers in The Wire, from its obvious connections with cop shows, police procedurals or the hard-boiled detective novel, to its deeper associations with melodrama, going through the more or less veiled references to Dickens, the Greek tragedy, gangster films, westerns or Edgar Allan Poe. By means of this analysis and by applying Jonathan Franzen's concept of 'tragic realism', I reconsider the show's features and generic affiliation, and engage in the debate initiated by Williams contrasting tragedy and melodrama.
    Colecciones a las que pertenece
    • D13 Artículos [227]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España