• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Educación
    • D11 Proyectos de investigación
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Educación
    • D11 Proyectos de investigación
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Parental mediation and use of mobile devices-smartphones and tablets-in spanish families

    Ver/Abrir
    ParentalMediationUse.pdf (304.5Kb)
    Identificadores
    URI: https://hdl.handle.net/10902/34593
    DOI: 10.1177/0192513X211055126
    ISSN: 0192-513X
    ISSN: 1552-5481
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    Ramírez-García, Antonia; González-Fernández, NataliaAutoridad Unican; Salcines Talledo, IrinaAutoridad Unican
    Fecha
    2023
    Derechos
    © The Author(s) 2021. Reprinted by permission of SAGE Publications. La reutlización está restringida a usos no comerciales y sin obra derivada.
    Publicado en
    Journal of Family Issues, 2023, 44(3), 825-849
    Editorial
    Sage Publications
    Enlace a la publicación
    https://doi.org/10.1177/0192513X211055126
    Palabras clave
    Parental mediation
    Mobile devices
    Smartphones
    Tablets
    Screens
    Resumen/Abstract
    Mobile devices are changing society in different areas, including the family. This study analyses different types of parental mediation implemented in Spanish households in relation to Smartphones and Tablets. The participants in this study were 1082 parents from all the Spanish Autonomous Communities. The methodology used is quantitative (descriptive and inferential). The results show that the type of mediation most used by Spanish families is active mediation, followed by technical control, restrictive mediation and coviewing. The application of one or another modality of mediation is conditioned by variables such as gender and age of the parents, number of children and educational stage of schooling or educational level of the mothers, among others. In conclusion, the research provides significant data on parental mediation for mobile devices in Spain.
    Colecciones a las que pertenece
    • D11 Artículos [794]
    • D11 Proyectos de investigación [182]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España