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dc.contributor.advisorSánchez Díaz de la Campa, Francisco J. 
dc.contributor.authorSchleich Ortiz, Fernando
dc.contributor.otherUniversidad de Cantabriaes_ES
dc.date.accessioned2024-03-26T11:31:05Z
dc.date.available2024-03-26T11:31:05Z
dc.date.issued2024-03-20
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10902/32451
dc.description.abstractEste Trabajo Fin de Master, titulado ‘‘GESTIÓN DE LAS VELAS DEL ROYAL CLIPPER’’ es un trabajo académico que busca la realización de un procedimiento documentado a través del cual facilitar a los diferentes oficiales de guardia de navegación la utilización de las velas durante la navegación del buque. El trabajo también se ocupa de la implantación de un ciclo de mejora responsable de mejorar continuamente el mencionado procedimiento. Gestionar las velas consiste tanto en disponer de reglas preestablecidas para manejar las velas (sinónimo de tener un procedimiento operacional para controlar esta actividad) como en mejorar continuamente dicho manejo (el sistema de gestión dispone de ciclos de mejora que se dedican a mejorar los procedimientos operacionales). Gestionar = controlar + mejorar Gestionar = aplicar procedimientos operacionales + mejorarlos continuamente aplicando ciclos de mejora Tal como se ha visto en las asignaturas del Máster en Ingeniería Náutica y Gestión Marítima de la Universidad de Cantabria, un procedimiento documentado se compone de un cuerpo y de formularios, instrucciones técnicas, hoja de control y, si es imprescindible, documentación externa, que harán más sencilla la familiarización y la toma de decisiones durante las navegaciones en el buque de pasaje a vela Royal Clipper de la naviera Star Clippers LTD en el cual he estado embarcado como tercer oficial y alumno un total de 1 año. A su vez, el trabajo aborda cómo implantar ciclos de mejora. Para ello se recurre a los mapas de procesos y demás conocimientos al respecto impartidos en la asignatura Sistemas Integrados de Gestión del citado Máster.es_ES
dc.description.abstractThis Master’s degree final project, titled "ROYAL CLIPPER SAILING MANAGEMENT," represents an academic endeavor with the primary objective of formulating a well-documented procedure to streamline the utilization of sails during the navigation of the Royal Clipper ship, catering to different on-duty navigation officers. The project is underpinned by the incorporation of a continuous improvement cycle aimed at refining the aforementioned procedure. Effective sail management entails the establishment of predefined rules governing sail handling, synonymous with the development of an operational procedure for controlling this activity. Moreover, it involves an ongoing commitment to enhance this management, with the management system encompassing dedicated improvement cycles focused on refining operational procedures. Managing = controlling + improving Managing = applying procedures + continuously improving through improvement cycles In the interest of clarity and practicality, the procedure will be meticulously documented using a variety of tools, including flowcharts, forms, technical instructions, and other pertinent documents. These resources are designed to facilitate comprehension and decision-making for navigation officers during voyages aboard the Royal Clipper, a sailing passenger ship operated by Star Clippers LTD. My involvement as a third officer and student on board for a cumulative period of one year has informed this initiative. Leveraging my firsthand experience in conducting diverse navigation types across two campaigns, supplemented by insights from consulted books, documents, and knowledge acquired during my 5-year course at the “Escuela Técnica Superior de Náutica de Santander”—with a particular focus on the Master's program and the subject of “Sistemas Integrados de Gestión” related to maintaining processes in a state of continuous and controlled improvement—this Master's thesis encapsulates essential insights. It aims to provide a comprehensive understanding of the specific vessel, facilitating a nuanced grasp of the management of various sailing navigations and maneuvers, both common and uncommon, that I have been privileged to execute.es_ES
dc.format.extent92 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.otherGestión operacionales_ES
dc.subject.otherTransporte marítimoes_ES
dc.subject.otherMotoveleroes_ES
dc.subject.otherOperational managementes_ES
dc.subject.otherMaritime transportes_ES
dc.subject.otherMotor-sail vesseles_ES
dc.titleGestión de las velas Del Royal Clipperes_ES
dc.title.alternativeRoyal Clipper Sails managementes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_ES
dc.rights.accessRightsopenAccesses_ES
dc.description.degreeMáster en Ingeniería Náutica y Gestión Marítimaes_ES


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