Mostrar el registro sencillo

dc.contributor.authorBaraibar Diez, Elisa Pilar
dc.contributor.authorOdriozola Zamanillo, María Dolores 
dc.contributor.authorLlorente García, Ignacio 
dc.contributor.authorGómez López, Raquel 
dc.contributor.authorLuna Sotorrío, Ladislao 
dc.contributor.otherUniversidad de Cantabriaes_ES
dc.date.accessioned2024-02-14T09:04:21Z
dc.date.available2024-02-14T09:04:21Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn2605-1044
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10902/31721
dc.description.abstractWith innovation serving as the primary driver, higher education institutions are essential to fulfilling the Sustainable Development Goal of quality education. Innovating in teaching means constantly adapting to new learning environments and changing audiences, but the advantage is that diversity remains constant. Making resources accessible in a variety of formats promotes inclusiveness, quality and flexibility to different learning preferences and styles, which supports a culture of lifelong learning. In a resource-constrained environment, lecturers often do not have evidence of how this variety of materials benefits the learner. A teaching innovation project is proposed to find out the diversity in learning styles in the classroom as well as the preferences and evaluations of students about three types of materials provided by lecturers of a given lesson, presented through text, graphics and audio. The results have given us a better understanding of the teaching-learning process and the needs of students.es_ES
dc.description.abstractLas Instituciones de Enseñanza Superior son actores clave en la consecución del Objetivo de Desarrollo Sostenible de Educación de Calidad, con la innovación como principal catalizador. Innovar en la enseñanza significa adaptarse constantemente a nuevos entornos de aprendizaje y a públicos cambiantes, pero la ventaja es que la diversidad se mantiene constante. Proporcionar los materiales de la asignatura en distintos formatos fomenta la inclusión, la calidad y la adaptación a las distintas preferencias y estilos de aprendizaje, lo que responde a un entorno de aprendizaje permanente. En un entorno de recursos limitados, los docentes no suelen tener pruebas de cómo esta variedad de materiales beneficia al estudiantado. Se propone un proyecto de innovación docente para conocer la diversidad de estilos de aprendizaje en el aula, así como las preferencias y valoraciones de los estudiantes sobre tres tipos de materiales proporcionados por los docentes de un determinado tema, presentados mediante texto, gráficos y audio. Los resultados han permitido comprender mejor el proceso de enseñanza-aprendizaje y las necesidades de los estudiantes.es_ES
dc.description.sponsorshipFunding. University of Cantabria. The authors have received funding in the framework of the VI Call for Teaching Innovation Projects of the University of Cantabria to carry out the project entitled “Personalized learning: creation and adaptation of materials to the learning profiles of students.” Acknowledgments. During the completion of this article, we benefited from discussions at the European Academy of Management and Business Economics Annual Congress. Ethic Statement. The authors confirm that the data collection for the research guarantees anonymity and that the students gave their permission to be photographed for academic outcomes.es_ES
dc.format.extent15 p.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherAcademia Europea de Direccion y Economia de la Empresaes_ES
dc.rights©2023 Journal of Management and Business Educationes_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/*
dc.sourceJMBE Journal of Management and Business Education, 2023, 6(3), 360-374es_ES
dc.subject.otherLearning styleses_ES
dc.subject.otherLearning strategieses_ES
dc.subject.otherTeaching innovationes_ES
dc.subject.otherLearning preferenceses_ES
dc.subject.otherQuality educationes_ES
dc.subject.otherEstilos de aprendizajees_ES
dc.subject.otherEstrategias de aprendizajees_ES
dc.subject.otherInnovación docentees_ES
dc.subject.otherPreferencias de aprendizajees_ES
dc.subject.otherEducación de calidades_ES
dc.titleAn experiment for a quality education using business materials tailored to learning profileses_ES
dc.title.alternativeUn experimento para una educación de calidad utilizando materiales empresariales adaptados a perfiles de aprendizajees_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.relation.publisherVersionhttps://doi.org/10.35564/jmbe.2023.0019es_ES
dc.rights.accessRightsopenAccesses_ES
dc.identifier.DOI10.35564/jmbe.2023.0019
dc.type.versionpublishedVersiones_ES


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo

©2023 Journal of Management and Business EducationExcepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como ©2023 Journal of Management and Business Education