• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Educación
    • D11 Congresos
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Educación
    • D11 Congresos
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Games for Teaching and Learning History: a Systematic Literature Review

    Ver/Abrir
    GamesTeachingLearning.pdf (1.391Mb)
    Identificadores
    URI: https://hdl.handle.net/10902/31601
    DOI: 10.34190/ecgbl.16.1.558
    ISBN: 978-1-914587-52-8
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    Oceja Castanedo, Jorge; Abián Cubillo, David AlbertoAutoridad Unican; Torres Trimállez, MarinaAutoridad Unican
    Fecha
    2022
    Derechos
    Alojado según Resolución CNEAI 5/12/23 (ANECA) © Academic Conferences International Limited
    Publicado en
    Proceedings of the 16th European Conference on Games Based Learning. ECGBL 2022, Reading, Berkshire (UK), Academic Conferences International Limited, 2022
    Editorial
    Academic Conferences International Limited
    Palabras clave
    Video games
    History
    Geography
    Systematic literature review
    COTS
    Resumen/Abstract
    This work shows a systematic literature review carried out within Scopus database to identify educational projects where games have been used to teach geography and history in secondary education. Following most of PRISMA methodology procedures, while adapting some of its protocols, we identified 255 works. After the first data cleaning, we applied our inclusion and exclusion criteria to end up with 125 relevant results which were refined in later stages. Within our final sample, we applied descriptive statistics to confirm that most projects appear in conference proceedings and that they use mainly educational games created ad hoc instead of commercial games. Many times, these projects have not been implemented and even in these cases, their educational impact is rarely measured rigorously.
    Colecciones a las que pertenece
    • D11 Congresos [70]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España