• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Matemáticas, Estadística y Computación
    • D21 Proyectos de Investigación
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Matemáticas, Estadística y Computación
    • D21 Proyectos de Investigación
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Teaching students with mild intellectual disability to solve word problems using schema-based instruction

    Ver/Abrir
    TeachingStudentsMild.pdf (3.506Mb)
    Identificadores
    URI: https://hdl.handle.net/10902/31303
    DOI: 10.1177/07319487211061421
    ISSN: 0731-9487
    ISSN: 2168-376X
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    Polo Blanco, IreneAutoridad Unican; González López, María JoséAutoridad Unican; Bruno, Alicia; González Sánchez, Jon
    Fecha
    2024-02
    Derechos
    © 2021 Hammill Institute on Disabilities. Reprinted by permission of SAGE Publications
    Publicado en
    Learning Disability Quarterly, 2024, 47(1), 3-15
    Editorial
    SAGE
    Enlace a la publicación
    https://doi.org/10.1177/07319487211061421
    Palabras clave
    Mild intellectual disability
    Two-step addition and subtraction
    Word problem-solving
    Resumen/Abstract
    This study, which used a multiple baseline across participants design, examines the effectiveness of a modified schema-based instructional approach to improve the mathematical word problem solving performance of three students with mild intellectual disability, two of whom had an autism spectrum disorder. Following the intervention, the three students improved their performance when solving addition and subtraction change word problems; however, their performance was inconsistent on change word problems. The effects of the instruction were generalized to two-step addition and subtraction word problems for the three participants. Moreover, the results were generalized to an untrained setting and were maintained 8 weeks after the instruction. The implications of these findings for teaching problem-solving skills to students with intellectual disability are discussed.
    Colecciones a las que pertenece
    • D21 Artículos [438]
    • D21 Proyectos de Investigación [344]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España