• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Matemáticas, Estadística y Computación
    • D21 Artículos
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Matemáticas, Estadística y Computación
    • D21 Artículos
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Characterising lesson planning: a case study with mathematics teachers

    Ver/Abrir
    CharacterisingLesson ... (799.7Kb)
    Identificadores
    URI: https://hdl.handle.net/10902/31302
    DOI: 10.1080/10476210.2018.1539071
    ISSN: 1047-6210
    ISSN: 1470-1286
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    González López, María JoséAutoridad Unican; Gómez, Pedro; Pinzón, Andrés
    Fecha
    2020
    Derechos
    © Taylor & Francis. This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis in Teaching Education
    Publicado en
    Teaching Education, 2020, 31(3), 260-278
    Editorial
    Routledge.Taylor & Francis Group
    Enlace a la publicación
    https://doi.org/10.1080/10476210.2018.1539071
    Palabras clave
    Curriculum
    Lesson planning
    Teachers' practice
    Resumen/Abstract
    The quality of students´ learning experience depends on the learning activities that their teachers plan prior to classroom delivery. This article characterises the lesson planning practices of a group of 27 mathematics teachers. The questionnaire and the associated information coding and analysis procedures designed for that purpose may be applicable to lesson planning characterisation involving larger groups of teachers and of other disciplines. Some of the study group?s needs and difficulties are established. One of the observations discussed is that planning procedures and criteria tend to be generic rather than specific to the lesson at issue. Another is that these teachers? vision of planning does not necessarily ensure a coordinated approach to all curricular dimensions.
    Colecciones a las que pertenece
    • D21 Artículos [417]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España