• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Educación
    • D11 Artículos
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Educación
    • D11 Artículos
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Adolescent Bystanders’ Responses and the Influence of Social Values on Applying Bullying and Cyberbullying Strategies

    Ver/Abrir
    AdolescentBystanders ... (502.3Kb)
    Identificadores
    URI: https://hdl.handle.net/10902/31283
    DOI: 10.1080/15388220.2021.1979017
    ISSN: 1538-8220
    ISSN: 1538-8239
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    Palomera Martín, RaquelAutoridad Unican; Fernández Rouco, NoeliaAutoridad Unican; Briones Pérez, ElenaAutoridad Unican; González Yubero, Sara
    Fecha
    2021
    Derechos
    Alojado según Resolución CNEAI 5/12/23 (ANECA) © 2021 Taylor & Francis
    Publicado en
    Journal of School Violence, 2021, 20(4), 523 - 535
    Editorial
    Routledge
    Enlace a la publicación
    https://doi.org/10.1080/15388220.2021.1979017
    Resumen/Abstract
    This study explores the responses used by bullying or cyberbullying bystanders at school (Study 1) and analyzes the influence that values have on applying these strategies (Study 2). A total of 638 students (44.1% boys; 55.9% girls) aged 10 to 18 (M = 13, SD = 1.76) who had witnessed some form of bullying or cyberbullying participated in the study. Of these, 145 (44.6% boys; 55.4% girls) aged between 10 to 17 (M = 12.8, SD = 1.76) responded to how they had dealt with the situation. A mixed research methodology was applied. The results showed that adolescent bystanders primarily engaged in proactive strategies. Furthermore, social values appear to be associated with actions to support the victim and may act as preventive factors for other maladaptive responses. These results provide an indicator to consider in the school?s efforts to support social coexistence.
    Colecciones a las que pertenece
    • D11 Artículos [787]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España