• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Matemáticas, Estadística y Computación
    • D21 Proyectos de Investigación
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Matemáticas, Estadística y Computación
    • D21 Proyectos de Investigación
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Multiplicative problem-solving strategies used by students with autism spectrum disorder

    Ver/Abrir
    MultiplicativeProble ... (275.5Kb)
    Identificadores
    URI: https://hdl.handle.net/10902/31203
    ISBN: 978-963-7031-04-5
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    Fernández Cobos, RaúlAutoridad Unican; Polo Blanco, IreneAutoridad Unican; Goñi Cervera, JuncalAutoridad Unican
    Fecha
    2023
    Derechos
    © Copyright 2023 left to the authors
    Publicado en
    Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), Budapest, European Society for Research in Mathematics Education, 2023
    Editorial
    European Society for Research in Mathematics Education
    Palabras clave
    Autism spectrum disorders
    Problem solving
    Special needs students
    Multiplicative word problems (Mathematics)
    Resumen/Abstract
    Students with autism spectrum disorder (ASD) are found to use less efficient problem-solving strategies than their typically developing peers. This work examines the strategies used by 17 first-to-fourth graders with ASD without intellectual disability when solving multiplicative equal-groups problems. The participants mainly resorted to incorrect or low-level strategies, such as modelling. Within the first-to-third graders, all the strategies observed were low-level ones. Within the fourth graders, four of the eight students used operation strategies to solve the multiplication problem and only three to solve the partitive division one. The measurement-division problem was the most difficult for them to solve. These results highlight the difficulties faced by students with ASD when solving multiplicative problems and could guide future design of specific instruction.
    Colecciones a las que pertenece
    • D21 Artículos [417]
    • D21 Proyectos de Investigación [326]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España