• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Matemáticas, Estadística y Computación
    • D21 Proyectos de Investigación
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Matemáticas, Estadística y Computación
    • D21 Proyectos de Investigación
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Automating the analysis of problem-solving activities in learning environments: the co-lab case study

    Ver/Abrir
    AutomatingtheAnalysi ... (494.4Kb)
    Identificadores
    URI: https://hdl.handle.net/10902/29686
    ISSN: 0948-695X
    ISSN: 0948-6968
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    Duque Medina, RafaelAutoridad Unican; Bollen, Lars; Anjewierden, Anjo; Bravo Santos, Crescencio
    Fecha
    2012-05-28
    Derechos
    © J.UCS
    Publicado en
    Journal of Universal Computer Science, 2012, 18(10), 1279-1307
    Editorial
    Graz University of Technology, Institut für Informationssysteme und Computer Medien (IICM) [Coeditor]
    Palabras clave
    Computer-supported learning environments
    Analysis of problem-solving activities
    Model-driven development
    Visual languages
    Resumen/Abstract
    The analysis of problem-solving activities carried out by students in learning settings involves studying the students' actions and assessing the solutions they have created. This analysis constitutes an ideal starting point to support an automatic intervention in the student activity by means of feedback or other means to help students build their own knowledge. In this paper, we present a model-driven framework to facilitate the automation of this problemsolving analysis and of providing feedback. This framework includes a set of authoring tools that enable software developers to specify the analysis process and its intervention mechanisms by means of visual languages. The models specified in this way are computed by the framework in order to create technological support to automate the problem-solving analysis. The use of the framework is illustrated thanks to a case study in the field of System Dynamics where problem-solving practices are analysed.
    Colecciones a las que pertenece
    • D21 Artículos [417]
    • D21 Proyectos de Investigación [326]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España