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dc.contributor.advisorGirón Portilla, Manuel Alfredo 
dc.contributor.authorFernández Gómez, Paula
dc.contributor.otherUniversidad de Cantabriaes_ES
dc.date.accessioned2023-08-07T08:39:07Z
dc.date.available2023-08-07T08:39:07Z
dc.date.issued2023-06
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10902/29614
dc.description.abstractRESUMEN: El problema que existe a día de hoy, debido a la gran evolución del mercado del transporte de GNL en el ámbito de las propulsiones marítimas, hace que los fabricantes estén siempre a la vanguardia para intentar ofrecer los mejores productos a los marinos, que con su trabajo, esfuerzo y valentía, son los que realmente hacen que el barco esté a flote y en perfectas condiciones durante toda la vida operativa de este, lo que se traduce en plantas propulsoras con menor mantenimiento, mejores rendimientos, eficiencia y menor contaminación. Esto último de tan gran preocupación en esta época, para el ser humanos y medio ambiente. Con este fin se busca obtenes_ES
dc.description.abstractABSTRACT: The problem that exists today, due to the great evolution of the LNG transport market in the field of maritime propulsion, makes manufacturers always at the forefront to try to offer the best products to sailors, who with their work, effort and courage are what really keep the ship afloat and in perfect condition throughout its operational life, which translates into propulsion plants with less maintenance, better performance, efficiency and less pollution. The latter of such great concern at this time, for humans and the environment. To this end, it seeks to obtain a propulsion plant that combines and unifies all these factors in a single piece for the common well-being. Therefore, throughout this work different types of propulsion plants for LNG ships are presented, being explained for their understanding and subsequent comparison for, as an example, a voyage of 25 days and 11,789 nautical miles, allowing obtaining those that are more adjusted to the required conditions and to obtaining the aforementioned factors.es_ES
dc.format.extent132 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationales_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.otherLNGes_ES
dc.subject.otherSOLASes_ES
dc.subject.otherMEGIes_ES
dc.subject.otherECAes_ES
dc.subject.otherGas Natural Líquidoes_ES
dc.subject.otherLiquified Natural Gases_ES
dc.subject.otherConvenio Internacional para la seguridad de la vida humana en el mares_ES
dc.subject.otherSafety Of Life At Seaes_ES
dc.subject.otherMotor con inyección de gases_ES
dc.subject.otherMain Engine-Gas Injectiones_ES
dc.subject.otherZonas de control de las emisioneses_ES
dc.subject.otherEmission Control Areaes_ES
dc.titleEstudio comparativo de plantas propulsoras de buques LNGes_ES
dc.title.alternativeComparative Study of LNG Ship Propulsion Plantses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_ES
dc.rights.accessRightsopenAccesses_ES
dc.description.degreeMáster en Ingeniería Marinaes_ES


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