Estudio comparativo de plantas propulsoras de buques LNG
Comparative Study of LNG Ship Propulsion Plants
Identificadores
URI: https://hdl.handle.net/10902/29614Registro completo
Mostrar el registro completo DCAutoría
Fernández Gómez, PaulaFecha
2023-06Director/es
Derechos
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Palabras clave
LNG
SOLAS
MEGI
ECA
Gas Natural Líquido
Liquified Natural Gas
Convenio Internacional para la seguridad de la vida humana en el mar
Safety Of Life At Sea
Motor con inyección de gas
Main Engine-Gas Injection
Zonas de control de las emisiones
Emission Control Area
Resumen/Abstract
RESUMEN: El problema que existe a día de hoy, debido a la gran evolución del mercado del transporte de GNL en el ámbito de las propulsiones marítimas, hace que los fabricantes estén siempre a la vanguardia para intentar ofrecer los mejores productos a los marinos, que con su trabajo, esfuerzo y valentía, son los que realmente hacen que el barco esté a flote y en perfectas condiciones durante toda la vida operativa de este, lo que se traduce en plantas propulsoras con menor mantenimiento, mejores rendimientos, eficiencia y menor contaminación. Esto último de tan gran preocupación en esta época, para el ser humanos y medio ambiente. Con este fin se busca obten
ABSTRACT: The problem that exists today, due to the great evolution of the LNG transport market in the field of maritime propulsion, makes manufacturers always at the forefront to try to offer the best products to sailors, who with their work, effort and courage are what really keep the ship afloat and in perfect condition throughout its operational life, which translates into propulsion plants with less maintenance, better performance, efficiency and less pollution. The latter of such great concern at this time, for humans and the environment. To this end, it seeks to obtain a propulsion plant that combines and unifies all these factors in a single piece for the common well-being. Therefore, throughout this work different types of propulsion plants for LNG ships are presented, being explained for their understanding and subsequent comparison for, as an example, a voyage of 25 days and 11,789 nautical miles, allowing obtaining those that are more adjusted to the required conditions and to obtaining the aforementioned factors.