• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Matemáticas, Estadística y Computación
    • D21 Proyectos de Investigación
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Matemáticas, Estadística y Computación
    • D21 Proyectos de Investigación
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Informal strategies of students with autism spectrum disorder in solving Cartesian product problems

    Ver/Abrir
    InformalStrategiesSt ... (346.0Kb)
    Identificadores
    URI: https://hdl.handle.net/10902/28796
    ISBN: 9791221025378
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    Vaerenbergh, Steven vanAutoridad Unican; Polo Blanco, IreneAutoridad Unican; González de Cos, LaraAutoridad Unican; Goñi Cervera, JuncalAutoridad Unican
    Fecha
    2022
    Derechos
    © Copyright 2022 left to the authors
    Publicado en
    Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), Free University of Bozen-Bolzano, Italy, European Society for Research in Mathematics Education, 2022
    Palabras clave
    Primary education
    Combinatorial thinking
    Cartesian product problems
    Solution strategies
    Autism spectrum disorder
    Resumen/Abstract
    The present work focuses on arithmetic word problem solving and explores the strategies used by 26 students diagnosed with autism spectrum disorder when solving multiplicative Cartesian producto problems. The students solved two outfit problems involving small and large numbers, respectively. The success in both problems was low. We found a variety of correct strategies, predominantly operation strategies. Most incorrect strategies were based on additive relations with modelling. We detail the difficulties observed during the problem-solving process, and implications for teaching students diagnosed with the disorder are drawn.
    Colecciones a las que pertenece
    • D21 Congresos [36]
    • D21 Proyectos de Investigación [326]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España