dc.contributor.author | Gallardo del Puerto, Francisco | |
dc.contributor.author | Martínez-Adrián, María | |
dc.contributor.other | Universidad de Cantabria | es_ES |
dc.date.accessioned | 2023-03-10T12:36:50Z | |
dc.date.available | 2023-03-10T12:36:50Z | |
dc.date.issued | 2022-10 | |
dc.identifier.issn | 0213-2028 | |
dc.identifier.issn | 2254-6774 | |
dc.identifier.other | FFI2016-74950-P | es_ES |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10902/28130 | |
dc.description.abstract | ABSTRACT: In adult learners’ collaborative dialogue, oral+written tasks have been found to promote a greater incidence and resolution of language-related episodes and to demand higher levels of accuracy than oral tasks thanks to the extra time learners have to reflect on their written outcome. No previous studies have tested whether asking learners to attend to accuracy in both modalities would yield similar results. The present study with 23 dyads of young English learners supports the superiority of the oral+written modality in the promotion of learning opportunities, even if learners are encouraged to focus on form in the oral modality, a result reinforced by the incorporation of target-like resolved episodes in the written product. However, the intragroup analysis reveals that young learners focus on meaning in equal terms, present low rates of target-likeness, and do not elaborate their resolutions, all of which can be ascribed to their younger age and developing metalinguistic awareness. | es_ES |
dc.description.abstract | RESUMEN: En el dialogo colaborativo se ha descubierto que la tareas orales+escritas promueven una mayor incidencia y resolución de los episodios relacionados con la lengua y demandan niveles más altos de corrección que las tareas orales gracias al tiempo extra que los aprendientes tienen para reflexionar sobre el producto escrito. Ningún estudio previo ha comprobado si pedir a los aprendientes que atiendan a la corrección en ambas modalidades llevaría a los mismos resultados. El presente estudio con veintitrés parejas de aprendices de inglés jóvenes apoya la superioridad de la modalidad oral+escrita en la promoción de oportunidades de aprendizaje, incluso cuando se ha animado a los aprendientes a que se fijen en la forma en la modalidad oral, resultado que se ve reforzado por la incorporación de los episodios resueltos de manera correcta en el producto escrito. Sin embargo, el análisis intragrupo revela que los aprendientes jóvenes se fijan en el significado igualmente, presentan cotas bajas de corrección y no elaboran sus resoluciones, todo lo cual puede adscribirse a su corta edad y a su aún no desarrollada conciencia metalingüística. | es_ES |
dc.description.sponsorship | The authors are grateful to the Basque Government for the IT904-16 grant and to the Spanish Ministry of Economy and Competitiveness, National Research Agency and European Regional Development Fund (AEI/FEDER/EU) for the grant FFI2016-74950-P. Special thanks go to the school, the teachers and the students who collaborated in the project studies. | es_ES |
dc.format.extent | 32 p. | es_ES |
dc.language.iso | eng | es_ES |
dc.publisher | SGEL-Educación | es_ES |
dc.rights | Attribution 4.0 International ©John Benjamins Publishing Company | es_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.source | Revista Espanola de Linguistica Aplicada, 2022, 35(2). 480-512 | es_ES |
dc.title | Task-modality effects on young learners’ language-related episodes in collaborative dialogue | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es_ES |
dc.relation.publisherVersion | https://doi.org/10.1075/resla.20020.gal | es_ES |
dc.rights.accessRights | openAccess | es_ES |
dc.identifier.DOI | 10.1075/resla.20020.gal | |
dc.type.version | acceptedVersion | es_ES |