• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Administración de Empresas
    • D25 Artículos
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Administración de Empresas
    • D25 Artículos
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    An examination of the determining factors of users' intentions to share corporate CSR content on Facebook

    Ver/Abrir
    ExaminationDetermini ... (477.8Kb)
    Identificadores
    URI: https://hdl.handle.net/10902/26980
    DOI: 10.1080/13683500.2021.1946019
    ISSN: 1368-3500
    ISSN: 1747-7603
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    Martínez García de Leaniz, Rosa PatriciaAutoridad Unican; Herrero Crespo, AngelAutoridad Unican; García de los Salmones, María del MarAutoridad Unican
    Fecha
    2022-07
    Derechos
    This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis in Current Issues in Tourism, Volume 25, Issue 13, Pages 2159 - 2176, available online: http://www.tandfonline.com/10.1080/13683500.2021.1946019
    Publicado en
    Current Issues in Tourism, 2022, 25(13), 2159 - 2176
    Editorial
    Taylor and Francis Ltd.
    Enlace a la publicación
    https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13683500.2021.1946019
    Palabras clave
    eWOM
    CSR communication
    Facebook
    Expressive information sharing
    Environmental consciousness
    Homophily
    Resumen/Abstract
    Corporate social responsibility (CSR) has become an essential concept in the context of the hospitality industry, where it is considered as a significant factor in competition and firms? survival. However, little is known about the factors that influence electronic word of mouth (eWOM) regarding CSR communication through social media in the hotel context. This research proposes a comprehensive model including expressive information sharing, environmental consciousness, homophily and attitude towards sharing firms? content (both commercial information and about environmental CSR issues) as predictors of individuals? intention to share firms? content on a specific social networking site (SNS). To test the model empirically, Facebook users were surveyed in Spain. Empirical testing confirms most of the hypothesized effects except the influence of expressive information sharing on attitude towards sharing firms? environmental CSR content, the impact of homophily on attitude towards sharing firms? commercial content, and the influence of this variable on intentions to share content on Facebook.
    Colecciones a las que pertenece
    • D25 Artículos [509]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España