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dc.contributor.authorHernández Linares, Remedios
dc.contributor.authorLópez Fernández, María Concepción 
dc.contributor.otherUniversidad de Cantabriaes_ES
dc.date.accessioned2022-12-01T10:53:12Z
dc.date.available2022-12-01T10:53:12Z
dc.date.issued2020-05-31
dc.identifier.issn2444-877X
dc.identifier.issn2444-8788
dc.identifier.issn2174-4874
dc.identifier.issn2174-2529
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10902/26758
dc.description.abstractABSTRACT: Firms develop and use multiple strategic orientations. However, the investigations considering more than one strategic orientation are scant and have paid scant attention to the singular context of family firms, despite the growing evidence of their special strategic behavior. To cover these research gaps, we analyze the combined effects of three strategic orientations (mainly, entrepreneurial orientation, learning orientation, and market orientation) on family firm's performance, by comparing family firms and non-family firms from Spain and Portugal. Our results show that the entrepreneurial orientation is the strategic orientation with higher impact on family firm performance, followed by market orientation, so, our work offers family firms some insights to an improved performance. In addition our work contributes to literature by corroborating the idea of strategic equifinality.es_ES
dc.description.abstractRESUMEN: Las empresas desarrollan y utilizan múltiples orientaciones estratégicas. Sin embargo, pocos estudios han considerado más de una orientación estratégica y los existentes han prestado escasas atención las empresas familiares, a pesar de la creciente evidencia del comportamiento estratégico diferencial de estas empresas. Para cubrir este gap en la investigación, analizamos los efectos combinados de tres orientaciones estratégicas (orientación emprendedora, orientación al aprendizaje y orientación al mercado) en la performace de las empresas familiares comparando empresas familiares y no familiares de España y Portugal. Nuestros resultados muestran diferencias en el comportamiento estratégico de las empresas familiares, pero no encontramos diferencias en el desempeño, lo que corrobora la idea de la equifinalidad estratégica.es_ES
dc.format.extent13 p.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Málagaes_ES
dc.rights© The authors. European Journal of Family Business. Published by University of Málaga. This is an open access article under the CC BY-NC-ND licensees_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.sourceEuropean Journal of Family Business, 2020, 10(1), 6-19es_ES
dc.subject.otherStrategic orientationes_ES
dc.subject.otherEntrepreneurial orientationes_ES
dc.subject.otherLearning orientationes_ES
dc.subject.otherMarket orientationes_ES
dc.subject.otherPerformancees_ES
dc.subject.otherFamily firmes_ES
dc.subject.otherOrientación estratégicaes_ES
dc.subject.otherOrientación emprendedoraes_ES
dc.subject.otherOrientación al aprendizajees_ES
dc.subject.otherOrientación al mercadoes_ES
dc.subject.otherPerformancees_ES
dc.subject.otherEmpresa familiares_ES
dc.titleEntrepreneurial orientation, learning orientation, market orientation, and organizational performance: family firms versus non-family firmses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.relation.publisherVersionhttps://doi.org/10.24310/ejfbejfb.v10i1.6780es_ES
dc.rights.accessRightsopenAccesses_ES
dc.identifier.DOI10.24310/ejfbejfb.v10i1.6780
dc.type.versionpublishedVersiones_ES


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© The authors. European Journal of Family Business. Published by University of Málaga. This is an open access article under the CC BY-NC-ND licenseExcepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como © The authors. European Journal of Family Business. Published by University of Málaga. This is an open access article under the CC BY-NC-ND license