• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Matemáticas, Estadística y Computación
    • D21 Proyectos de Investigación
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Matemáticas, Estadística y Computación
    • D21 Proyectos de Investigación
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Conceptual Model-Based Approach to Teaching Multiplication and Division Word-Problem Solving to A Student with Autism Spectrum Disorder

    Ver/Abrir
    ConceptualModel-Based.pdf (1.234Mb)
    Identificadores
    URI: http://hdl.handle.net/10902/25496
    ISSN: 2154-1647
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    Polo Blanco, IreneAutoridad Unican; Vaerenbergh, Steven vanAutoridad Unican; Bruno Castañeda, Alicia; González López, María JoséAutoridad Unican
    Fecha
    2022-03
    Derechos
    © Division on Autism and Developmental Disabilities
    Publicado en
    Education and Training in Autism and Developmental Disabilities; Arlington T. 57, N.º 1, (Mar 2022): 31-43.
    Editorial
    Council for Exceptional Children
    Resumen/Abstract
    Conceptual model-based problem solving (COMPS) was tested for its efficacy in teaching a student diagnosed with autism spectrum disorder to solve word problems involving multiplication and division. A single- case, multiple-baseline across behaviors design was conducted. The ability to solve each of three types of multiplication problems examined (equal groups, multiplicative comparison and Cartesian product) was addressed separately. The student’s performance improved in all three, and it was maintained five weeks after the intervention. The student also generalized the effects of instruction to two-step (addition and multiplication) word problems. Knowledge transfer to an everyday situation was also assessed. The implications of these findings for teaching multiplicative word problems to students diagnosed with autism spectrum disorder are discussed.
    Colecciones a las que pertenece
    • D21 Artículos [417]
    • D21 Proyectos de Investigación [326]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España