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dc.contributor.authorAhn Jung, Namkee 
dc.contributor.authorJimeno, Juan Francisco
dc.contributor.authorUgidos, Arantza
dc.contributor.otherUniversidad de Cantabriaes_ES
dc.date.accessioned2022-06-22T10:32:16Z
dc.date.available2022-06-22T10:32:16Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.issn1696-750X
dc.identifier.issn1696-7496
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10902/25164
dc.description.abstractABSTRACT. This paper is a first step towards learning about the implications of unemployment with regard to the combination of consumption expenditures and time use within households under the theoretical base on Becker?s (1964) household production theory. We examine the Spanish experience, where the unemployment rate was above 15% since the early 1980s up to the late 1990s and, clearly, many unemployed workers were out of jobs involuntarily, hence forced to adjust their time and consumption allocation patterns accordingly. Our results, overall, seem consistent with the main prediction of the household production theory. What we found is that time intensive commodities (passive leisure, active leisure, housework and child care) are produced more in the households with unemployed individuals. We also find that (with the exception of single females) the proportion of consumption expenditures in time saving goods is lower in the households with unemployed individuals.es_ES
dc.description.abstractRESUMEN. En este estudio analizamos los efectos del desempleo en las pautas de consumo y en el empleo de tiempo, basándonos en la teoría de Becker (1964) sobre la producción de los hogares. Examinamos el caso de España, donde la tasa de desempleo ha sido alrededor de 15% desde el principio de la década de los 1980 hasta el final de la década de los 1990. Obviamente, muchos de los desempleados estaban sin empleo contra su voluntad, por tanto, obligados a ajustar consecuentemente sus decisiones sobre el uso del tiempo y el consumo. Los resultados, en general, son consistentes con la predicción de la teoría de Becker. Los hogares en los que hay miembros desempleados producen más ?mercancías? (commodities) intensivas en tiempo (ocio, tareas domésticas y cuidado de niños). También encontramos que, salvo en el caso de las mujeres solteras, la proporción de consumo dedicada a bienes y servicios que ahorran tiempo en la producción de ?mercancías? es más baja en los hogares donde hay individuos desempleados.es_ES
dc.format.extent24 p.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherFundación de Estudios de Economía Aplicadaes_ES
dc.rights© FEDEAes_ES
dc.sourceDocumentos de trabajo ( FEDEA ), ISSN 1696-7496, Nº. 18, 2007¡3, págs. 1-24es_ES
dc.subject.otherAllocation of timees_ES
dc.subject.otherUnemploymentes_ES
dc.subject.otherConsumptiones_ES
dc.subject.otherAsignación del tiempoes_ES
dc.subject.otherDesempleoes_ES
dc.subject.otherConsumoes_ES
dc.title'Mondays at the sun': Unemployment, Time Use, and Consumption Patterns in Spaines_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsopenAccesses_ES
dc.type.versionpublishedVersiones_ES


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