• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Matemáticas, Estadística y Computación
    • D21 Artículos
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Matemáticas, Estadística y Computación
    • D21 Artículos
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Integrating STEM-related Technologies into Mathematics Education at a Large Scale

    Ver/Abrir
    2020_03_IJTME_Zsolt.pdf (711.0Kb)
    Identificadores
    URI: http://hdl.handle.net/10902/24529
    DOI: 10.1564/tme_v27.1.01
    ISSN: 1744-2710
    ISSN: 2045-2519
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    Lavicza, Zsolt; Prodromou, Theodosia; Fenyvesi, Kristof; Hohenwarter, Markus; Juhos, Istvan; Koren, Balazs; Diego Mantecón, José ManuelAutoridad Unican
    Fecha
    2020
    Derechos
    © Research Information
    Publicado en
    International Journal of Technology in Mathematics Education, Vol 27, No 1
    Editorial
    Research Information
    Enlace a la publicación
    https://doi.org/10.1564/tme_v27.1.01
    Palabras clave
    Technology Integration
    Mathematics Education
    Science Education
    STEM Education
    Computer Software
    Teacher Education
    Foreign Countries
    Mathematics Teachers
    Science Teachers
    Resumen/Abstract
    This paper outlines the growing phenomenon and need to integrate technologies into mathematics and science teaching and learning. There are a number of successful projects for valuable integration of technologies around the world, however, these successes are often limited reaching a relatively small number of teachers and students. In this paper, we aim to offer examples of large-scale technology projects that could create a critical mass of users that could further drive innovation and sustainability for educational technology integration. We outline how GeoGebra became one of the most widely used dynamic mathematics software with a user base of more than 100 million; highlight directions of research for technology development and integration; and describe the Geomatech project that aimed to train 2500 teachers in 950 schools in Hungary. We hope that such examples, the developed technology, resources and pedagogies could contribute to further valuable integrations of technologies in mathematics and science education.
    Colecciones a las que pertenece
    • D21 Artículos [417]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España