• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Ingeniería Informática y Electrónica
    • D30 Proyectos de Investigación
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Ingeniería Informática y Electrónica
    • D30 Proyectos de Investigación
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A meta-learning based framework for building algorithm recommenders: An application for educational arena

    Ver/Abrir
    Ameta-learningbased ... (618.5Kb)
    Identificadores
    URI: http://hdl.handle.net/10902/23779
    DOI: 10.3233/JIFS-169141
    ISSN: 1064-1246
    ISSN: 1875-8967
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    García Saiz, DiegoAutoridad Unican; Zorrilla Pantaleón, Marta E.Autoridad Unican
    Fecha
    2017-01-30
    Derechos
    © IOS Press The final publication is available at IOS Press through http://dx.doi.org/10.3233/JIFS-169141
    Publicado en
    Journal of Intelligent & Fuzzy Systems, vol. 32, no. 2, pp. 1449-1459, 2017
    Editorial
    IOS Press
    Enlace a la publicación
    https://doi.org/10.3233/JIFS-169141
    Resumen/Abstract
    The task of selecting the most suitable classification algorithm for each data set under analysis is still today a unsolved research problem. This paper therefore proposes a meta-learning based framework that helps both, practitioners and non-experts data mining users to make informed decisions about the goodness and suitability of each available technique for their data set at hand. In short, the framework is supported by an experimental database that is fed with the meta-features extracted from training data sets and the performance obtained by a set of classifiers applied over them, with the aim of building an algorithm recommender using regressors. This will allow the end-user to know, for a new unseen data set, the predicted accuracy of this set of algorithms ranked by this value. The experimentation performed and discussed in this paper is addressed to evaluate which meta-features are more significant and useful for characterising data sets with the end goal of building algorithm recommenders and to test the feasibility of these recommenders. The study is carried out on data sets from the educational arena, in particular, targeted to predict students' performance in e-learning courses.
    Colecciones a las que pertenece
    • D30 Artículos [97]
    • D30 Proyectos de Investigación [116]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España