• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Administración de Empresas
    • D25 Artículos
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Administración de Empresas
    • D25 Artículos
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Regular shipping lines between the Canary Islands and Spanish peninsula: Collusion or competition?

    Ver/Abrir
    Pérez Labajos, C., ... (521.8Kb)
    Identificadores
    URI: http://hdl.handle.net/10902/2376
    ISSN: 1697-4840
    ISSN: 1697-9133
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    Pérez Labajos, Carlos ÁngelAutoridad Unican; Blanco Rojo, BeatrizAutoridad Unican; San Cristóbal Mateo, José RamónAutoridad Unican
    Fecha
    2004
    Derechos
    © SEECMAR
    Publicado en
    Journal of maritime research: JMR, vol. 1, nº. 3, 2004 , págs. 67-83
    Editorial
    Universidad de Cantabria, Escuela Técnica Superior de Náutica / Sociedad Española de Estudios Científicos Marinos (SEECMAR)
    Palabras clave
    Marine Policy of Alliances
    Policy agreement
    Joint operation
    Resumen/Abstract
    The shipping companies which operate regular lines are allowed to reach legal agreements aimed at making a rational use of their resources. It is common, therefore, for shipping companies to form "fleet conferences" on a regular line , if this allows them to optimise their activity on it. This paper addresses the real problem of the rationalisation of the sea transport services betwwen The CAnary Island and the Peninsula. Can these services be optimised through agreements? In order to find answers of a qualitative nature, the existing resources are analysed. three models which are alternatives to the present situation are developed by means of perfection heuristics, taking into account both the most suitable itineraries and the composition of the fleet in keeping with the real transport needs. The comparison of these results confirms that the current model is inefficient and invites both the shipping companies and the users of this form of transport to reflect upon the need to initiate a debate on the joint use or resources.
    Colecciones a las que pertenece
    • D25 Artículos [509]
    • D26 Artículos [58]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España