• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Ingeniería Estructural y Mecánica
    • D08 Proyectos de Investigación
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Ingeniería Estructural y Mecánica
    • D08 Proyectos de Investigación
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Dynamic behavior of the nonlinear planetary gear model in nonstationary conditions

    Ver/Abrir
    DynamicBehaviorofNon ... (2.597Mb)
    Identificadores
    URI: http://hdl.handle.net/10902/23335
    DOI: 10.1177/0954406220941048
    ISSN: 0954-4062
    ISSN: 2041-2983
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    Hammami, Ahmed; Mbarek, Ayoub; Fernández del Rincón, AlfonsoAutoridad Unican; Chaari, Fakher; Viadero Rueda, FernandoAutoridad Unican; Haddar, Mohamed
    Fecha
    2021-10-01
    Derechos
    © 2021 SAGE Publications. Reprinted by permission of SAGE Publications.
    Publicado en
    Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part C: Journal of Mechanical Engineering Science, 2021, 235(20), 4648-4662
    Editorial
    Sage
    Enlace a la publicación
    https://doi.org/10.1177/0954406220941048
    Palabras clave
    Planetary gear
    Non-linearity
    Run up regime
    Stationary condition
    Resumen/Abstract
    The nonlinear effects in gearboxes are a key concern to describe accurately their dynamic behavior. This task is difficult for complex gear systems such as planetary gearboxes. The main aim of this work is provide responses to overcome this difficulty especially in non-stationary operating regimes by investigating a back-to-back planetary gearbox in steady conditions and in run up regime. The nonlinear Hertzian contact of teeth pair is modeled in stationary and non-stationary run-up regime. Then it is incorporated to a torsional model of the planetary gearbox through the different mesh stiffness functions. In addition, motor torque and external load variation are taken into account. The nonlinear equations of motion of the back-to-back planetary gearbox are computed through the Newmark-β algorithm combined with the method of Newton-Raphson. An experimental validation of the proposed numerical model is done through a test bench for both stationary and run-up regimes. The vibration characteristics are extracted and correlated to speed and torque. Time frequency analysis is implemented to characterize the transient regime during run-up.
    Colecciones a las que pertenece
    • D08 Artículos [95]
    • D08 Proyectos de Investigación [60]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España