• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Administración de Empresas
    • D25 Artículos
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Administración de Empresas
    • D25 Artículos
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Management indicators: their impact on Latin-American universities' accreditation

    Ver/Abrir
    managementindicators ... (440.3Kb)
    Identificadores
    URI: http://hdl.handle.net/10902/22759
    DOI: 10.1080/13538322.2021.1890318
    ISSN: 1353-8322
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    Gerón Piñón, Gabriela; Solana-González, PedroAutoridad Unican; Trigueros Preciado, SaraAutoridad Unican; Pérez González, DanielAutoridad Unican
    Fecha
    2021-03-24
    Publicado en
    Quality in Higher Education Vol. 27, 2021, no. 2, pp. 184-205
    Editorial
    Routledge Taylor & Francis Group
    Palabras clave
    Latin America
    Higher education
    Management indicators
    Institutional accreditation
    Quality assurance
    Resumen/Abstract
    Several accreditation agencies in Latin America introduce their standards and guidance for documentation but they do not explicitly elaborate on the key performance indicators on which higher education institutions can rely for evaluating their activities. The purpose of this research is to analyse the management indicators that higher education institutions in the region have implemented to identify those that have more impact in obtaining an institutional accreditation. A quantitative survey of 114 institutional leaders from 97 universities in 11 countries identified the management indicators. Findings in this research may serve as guidelines for leaders and practitioners to decide which indicators to implement and help institutions in the region to succeed in national and international institutional accreditation processes.
    Colecciones a las que pertenece
    • D25 Artículos [509]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España