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dc.contributorINGECID, Investigación y desarrollo de proyectos S.L.
dc.contributor.authorRico Arenal, Jokin 
dc.contributor.authorBallester, Francisco 
dc.contributor.authorHelguera López, David
dc.contributor.authorCerezo Leza, Marcos
dc.contributor.authorCavada Laza, Fernando
dc.contributor.authorThomas García, Carlos 
dc.contributor.authorPolanco Madrazo, Juan Antonio 
dc.contributor.authorSetién Marquínez, Jesús 
dc.contributor.editorOrganización Mundial de la Propiedad Intelectual (OMPI/WIPO)es_ES
dc.date.accessioned2021-08-04T14:48:52Z
dc.date.available2021-08-04T14:48:52Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10902/22099
dc.description.abstractA roadway safety barrier, comprising: a number of lower components, a number of concrete upper components coupled on the lower components, and connection means for connecting the successive upper components to one another at the facing ends thereof. The lower components present an upper surface featuring a longitudinal channel for the coupling of a longitudinal extension in a longitudinal direction and with the possibility of limited vertical movement, said extension protruding from a lower surface of the upper components. The channel and the extension have similar cross-sections and dimensions calculated so that the upper component can pivot sideways within a predetermined range in the event of an impact by a vehicle, absorbing a significant portion of the kinetic energy of the vehicle.es_ES
dc.description.abstractBarrera de seguridad vial, que comprende: unas piezas inferiores; unas piezas superiores de hormigón acopladas sobre las piezas inferiores y unos medios de unión de las sucesivas piezas superiores por sus extremos enfrentados. Las piezas inferiores presentan una superficie superior provista de un canal longitudinal para el acoplamiento en dirección longitudinal y con posibilidad de desplazamiento vertical limitado de un apéndice longitudinal que sobresale de una superficie inferior de las piezas superiores; el canal y el apéndice presentan unas secciones transversales semejantes y unas dimensiones calculadas para que la pieza superior realice un giro lateral de una amplitud determinada, en caso de impacto de un vehículo, y absorba una parte importante de su energía cinética.es_ES
dc.format.extent17 p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.relation.isversionofhttp://hdl.handle.net/10902/22094es_ES
dc.titleRoadway safety barrieres_ES
dc.title.alternativeBarrera de seguridad viales_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/patentes_ES
dc.rights.accessRightsopenAccesses_ES
dc.description.otherSolicitud Internacional: PCT/ES2019/070844 (13.12.2019)es_ES
dc.description.otherNº Pub. Solicitud Internacional: WO2020/120820A1 (18.06.2020)es_ES
dc.description.otherSolicitud EEUU: 17/413585 (13.12.2019)es_ES
dc.description.otherNº Pub. Solicitud EEUU: US2022/0056654A1 (24.02.2022)es_ES
dc.description.otherNº de Patente EEUU: US11773549B2 (03.10.2023)es_ES
dc.description.otherSolicitud Europea: 19856445 (13.12.2019)es_ES
dc.description.otherNº Pub. Solicitud Europea: EP3896225A1 (20.10.2021)
dc.description.otherNº Patente Europea: EP3896225B1 (23.08.2023)


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