• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Transportes y Tecnología de Proyectos y Procesos
    • D09 Artículos
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Transportes y Tecnología de Proyectos y Procesos
    • D09 Artículos
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Evaluation of the Effect of Different Compaction Methods on Porous Concrete Pavements: Correlation with Strength and Permeability

    Ver/Abrir
    EvaluationTheEffectD ... (1.289Mb)
    Identificadores
    URI: http://hdl.handle.net/10902/21983
    DOI: https://doi.org/10.1061/(ASCE)MT.1943-5533.0003791
    ISSN: 0899-1561
    ISSN: 1943-5533
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    Elizondo Martínez, Eduardo Javier; Ossa-Lopez, Alexandra; Rodríguez Hernández, JorgeAutoridad Unican
    Fecha
    2021-08
    Derechos
    © American Society of Civil Engineers. This material may be downloaded for personal use only. Any other use requires prior permission of the American Society of Civil Engineers. This material may be found at https://ascelibrary.org/doi/10.1061/%28ASCE%29MT.1943-5533.0003791
    Publicado en
    Journal of Materials in Civil Engineering 2021, 33(8): 04021184
    Editorial
    American Society of Civil Engineers, Materials Engineering Division
    Enlace a la publicación
    https://ascelibrary.org/doi/10.1061/%28ASCE%29MT.1943-5533.0003791
    Palabras clave
    Porous concrete pavements
    Compaction methods
    Indirect tensile strength
    Permeability
    Multicriteria decision-making.
    Resumen/Abstract
    ABSTRACT: The main purpose of this article is to evaluate the correlation between the indirect tensile strength and the permeability capacity of porous concrete (PC) pavements. The compaction method employed plays a critical role in this correlation. However, even though PC pavements have been studied in many places around the world, using different compaction methods, a profound analysis of these methods has not been carried out yet. This research introduces a study of five different compaction methods: axial compression, gyratory, impact, multilayer impact, and tamping rod, with diverse treatments in each one to obtain the best correlation between the indirect tensile strength and permeability capacity. Results demonstrated that the impact compaction method at 50 blows on only one side of the sample gives the best strength-permeability correlation, with an indirect tensile (IT) strength value of 2.75 MPa and a permeability (k) capacity of 0.56 cm/s.
    Colecciones a las que pertenece
    • D09 Artículos [452]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España