• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Instituto de Hidráulica Ambiental de Cantabria 'IH Cantabria'
    • D56 Artículos
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Instituto de Hidráulica Ambiental de Cantabria 'IH Cantabria'
    • D56 Artículos
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    What Role Does Hydrological Science Play in the Age of Machine Learning?

    Ver/Abrir
    WhatRoleDoes.pdf (2.842Mb)
    Identificadores
    URI: http://hdl.handle.net/10902/21352
    DOI: 10.1029/2020WR028091
    ISSN: 0043-1397
    ISSN: 1944-7973
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    Nearing, Grey S.; Kratzert, Frederik; Sampson, Alden Keefe; Pelissier, Craig S.; Klotz, Daniel; Frame, Jonathan M.; Prieto Sierra, Cristina; Gupta, Hoshin V.
    Fecha
    2021-03
    Derechos
    © American Geophysical Union
    Publicado en
    Water Resources Research Volume 57, Issue 3 03e2020WR028091
    Editorial
    American Geophysical Union
    Resumen/Abstract
    ABSTRACT: This paper is derived from a keynote talk given at the Google's 2020 Flood Forecasting Meets Machine Learning Workshop. Recent experiments applying deep learning to rainfall‐runoff simulation indicate that there is significantly more information in large‐scale hydrological data sets than hydrologists have been able to translate into theory or models. While there is a growing interest in machine learning in the hydrological sciences community, in many ways, our community still holds deeply subjective and nonevidence‐based preferences for models based on a certain type of “process understanding” that has historically not translated into accurate theory, models, or predictions. This commentary is a call to action for the hydrology community to focus on developing a quantitative understanding of where and when hydrological process understanding is valuable in a modeling discipline increasingly dominated by machine learning. We offer some potential perspectives and preliminary examples about how this might be accomplished.
    Colecciones a las que pertenece
    • D56 Artículos [333]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España