Hot Potatoes activities to improve grammatical accuracy across different proficiency courses
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Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10902/21067DOI: 10.18172/jes.3969
ISSN: 1576-6357
ISSN: 1695-4300
Registro completo
Mostrar el registro completo DCAutoría
Villarreal, Izaskun; Gómez Lacabex, Esther; Gallardo del Puerto, Francisco
Fecha
2020Derechos
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International © Universidad de la Rioja. Publicado inicialmente en Journal of English Studies en vol. 18(2020), publicado por la Universidad de La Rioja (España)
Publicado en
Journal of English Studies, 18, 2020, 253-277
Editorial
Universidad de La Rioja
Enlace a la publicación
Palabras clave
CALL
Tenses
Proficiency
Technology
EFL
ILE
ALAO
Proficiencia
Tiempos verbales
Nivel
Resumen/Abstract
Abstract: Few studies have gauged the effects of Computer Assisted Language Learning ?CALL? on the verbal accuracy of students. The current study explores the use of Hot Potatoes JCloze-type exercises as supplementary classroom work to enhance the English tense accuracy of university students enrolled in three EFL proficiency level courses -high-intermediate (B2) and advanced (C1 and C2). Tense marking was measured before and after a period of autonomous, self-paced CALL work in which students could access theoretical information and practiced with Hot Potatoes exercises. The comparisons revealed that the experience was mainly beneficial for the C1 level course group, the other two experimenting non-significant gains. Results only partially support a boosting effect of CALL additional practice. They also suggest that proficiency should be taken into consideration as it can affect the effect of treatment as not all the proficiency level courses experienced advantages. Alternatives to improve effectiveness are then suggested.
Resumen: Este estudio explora el efecto de realizar ejercicios en Hot Potatoes sobre la utilización de los tiempos verbales de tres grupos de diferente nivel de inglés como Lengua Extranjera, ILE, - B2 (intermedio alto), C1 y C2. Para ello, se midió la utilización de los tiempos verbales antes y después del tratamiento. Este consistió en completar ejercicios en Hot Potatoes y acceder a explicaciones teóricas sobre los usos y funciones de los tiempos verbales. Los resultados indicaron que la intervención solo fue beneficiosa para el grupo de C1, ya que los otros dos grupos no experimentaron mejoras significativas. Los resultados, por lo tanto, solo sustentan parcialmente los beneficios del Aprendizaje de Lenguas Asistido por Ordenador (ALAO) para la mejora de la gramática y remarcan la importancia de considerar el nivel de competencia lingüística al diseñar experiencias ALAO. Finalmente, se sugiere que, para aumentar su incidencia, estas prácticas deberían ser más personalizadas y dinámicas y estar mejor integradas
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