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dc.contributor.authorGallardo del Puerto, Francisco 
dc.contributor.authorGómez Lacabex, Esther
dc.contributor.otherUniversidad de Cantabriaes_ES
dc.date.accessioned2021-03-24T12:01:14Z
dc.date.available2021-03-24T12:01:14Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1576-6357
dc.identifier.issn1695-4300
dc.identifier.otherFFI2009-10264es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10902/21049
dc.description.abstractAbstract: This study aims at testing the effectiveness of additional CLIL (Content and Language Integrated Learning) exposure on the oral production of secondary school learners of English as a Foreign Language. CLIL learners, who had received a 30% increase in exposure by means of using English as a vehicular language, were compared to mainstream English students in a story-telling task. Analyses indicated that CLIL learners? productions were holistically perceived to exhibit better fluency, lexis and grammar while no differences were found as regards content and pronunciation. Besides, although Non-CLIL learners? productions were larger in quantity and longer in time, CLIL learners produced denser and more fluent narrations, as attested by their higher number of different words over total number of words, of words over turn, and of utterances over turn. Additionally, CLIL learners resorted to their first language to a lesser extent and demanded fewer vocabulary clarifications. Our findings thus go along with previous research which has revealed advantages of additional CLIL exposure on oral English productiones_ES
dc.description.abstractResumen: Este estudio investiga la efectividad de la exposición adicional mediante AICLE (Aprendizaje Integrado de Contenido y Extranjera) sobre la producción oral de los estudiantes de Inglés como Lengua Extranjera en Educación Secundaria. Los estudiantes AICLE, que habían recibido un incremento de un 30% de exposición por medio del uso del inglés como lengua vehicular, fueron comparados con estudiantes convencionales de inglés en una tarea de narración oral. Los análisis holisticos indicaron que las producciones de los estudiantes AICLE mostraban una mejor fluidez, gramática y vocabulario mientras que no se encontraron diferencias con respecto al contenido y la pronunciación. Además, aunque las producciones de los estudiantes convencionales eran más extensas en cantidad y más largas en el tiempo, los estudiantes AICLE produjeron unas narraciones más fluidas y más densas, como se deriva de su número más alto de palabras diferentes sobre el número total de palabras, de palabras por turno y de frases por turno. Por otro lado, los estudiantes AICLE recurrieron a su primera lengua en menor medida y solicitaron menos aclaraciones léxicas. Nuestros resultados, por tanto, están en consonancia con los de las investigaciones previas que han revelado las ventajas de la exposición adicional mediante AICLE en la producción oral en inglés.es_ES
dc.description.sponsorshipThis research was funded by the Spanish Ministry of Science (MICINN, FFI2009-10264) and by the Basque Government (UFI 11/06; Language and Speech - Grupo Consolidado de Investigación de Excelencia- Sistema Universitario Vasco).es_ES
dc.format.extent19 p.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de La Riojaes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International © Universidad de la Rioja. Publicado inicialmente en Journal of English Studies en vol. 11 (2013), publicado por la Universidad de La Rioja (España)es_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.sourceJournal of English Studies, vol. 11 (2013) 113-131es_ES
dc.subject.otherCLILes_ES
dc.subject.otherOral productiones_ES
dc.subject.otherEnglish as a Foreign Languagees_ES
dc.subject.otherAICLEes_ES
dc.subject.otherProducción orales_ES
dc.subject.otherInglés como Lengua Extranjeraes_ES
dc.titleThe impact of additional clil exposure on oral english productiones_ES
dc.title.alternativeEl impacto de la exposición adicional mediante AICLE sobre la producción oral en ingléses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.relation.publisherVersionLa publicación original está disponible en: https://publicaciones.unirioja.es/ojs/index.php/jes/article/view/2620/2430es_ES
dc.rights.accessRightsopenAccesses_ES
dc.type.versionpublishedVersiones_ES


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Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International © Universidad de la Rioja.  Publicado inicialmente en Journal of English Studies en vol. 11 (2013), publicado por la Universidad de La Rioja (España)Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International © Universidad de la Rioja. Publicado inicialmente en Journal of English Studies en vol. 11 (2013), publicado por la Universidad de La Rioja (España)