• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Administración de Empresas
    • D25 Artículos
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Administración de Empresas
    • D25 Artículos
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Information specificity, social topic awareness and message authenticity in CSR communication

    Ver/Abrir
    InformationSpecifici ... (406.5Kb)
    Identificadores
    URI: http://hdl.handle.net/10902/20702
    DOI: 10.1108/JCOM-06-2019-0097
    ISSN: 1363-254X
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    Pérez Ruiz, AndreaAutoridad Unican; García de los Salmones, María del MarAutoridad Unican; Liu, Matthew
    Fecha
    2020
    Derechos
    © Emerald
    Publicado en
    Journal of Communication Management, 2020, Vol. 24 No. 1, pp. 31-48
    Editorial
    Emerald
    Enlace a la publicación
    https://doi.org/10.1108/JCOM-06-2019-0097
    Palabras clave
    Corporate Social Responsibility
    Messages
    Information Specificity
    Social Topic Awareness
    Authenticity
    Resumen/Abstract
    This paper explores how companies can improve consumer attitudes towards Corporate Social Responsibility (CSR) messages and companies by designing the content of the message, which should provide specific information and improve social topic awareness among consumers. The paper also explores the mediating role of message authenticity between the CSR message content and consumer attitudes towards the information and the company.
    Colecciones a las que pertenece
    • D25 Artículos [509]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España