• Mi UCrea
    Ver ítem 
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Filología
    • D13 Congresos
    • Ver ítem
    •   UCrea
    • UCrea Investigación
    • Departamento de Filología
    • D13 Congresos
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    In Search of Common Core of Key Vocabulary Among EFL Coursebooks for Secundary Education in Cantabria Using Corpus Linguistics Applications

    Ver/Abrir
    SearchCommonCore.pdf (870.1Kb)
    Identificadores
    URI: http://hdl.handle.net/10902/18970
    ISBN: 978-84-608-9007-2
    Compartir
    RefworksMendeleyBibtexBase
    Estadísticas
    Ver Estadísticas
    Google Scholar
    Registro completo
    Mostrar el registro completo DC
    Autoría
    Millar, ElaineAutoridad Unican
    Fecha
    2016
    Derechos
    © El autor
    Publicado en
    Libro de Actas de las III Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el ámbito de las TIC: Las Palmas de Gran Canaria - 17-18 de noviembre de 2016, Las Palmas de Gran Canaria, Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 2016
    Palabras clave
    Vocabulary
    EFL textbooks
    Secondary Education
    Corpus Linguistics
    Glossaries
    English Vocabulary Profile
    Resumen/Abstract
    Nowadays, vocabulary is widely accepted as a crucial component in EFL learning and teaching. Investigators have demonstrated direct links between learners’ overall language performance and their vocabulary size. In this paper, we examine the glossaries of three EFL textbooks widely used for the 4th year of Secondary Education in Cantabria to determine to what extent the samples share key vocabulary. To carry out our research, we used the digital resource, Text Inspector, which draws on the corpus English Vocabulary Profile (EVP). A significant degree of lexical irregularity was found among the three samples, with entries ranging from Common European Framework of Reference (CEFR) levels A1 to A2 and significant proportions of vocabulary not listed at all in EVP. Furthermore, the three glossaries have very little vocabulary in common. We argue that this lexical inconsistency can have a negative impact on learners, who are required to take a standardized test of English at A2 level at the end of Secondary Obligatory Education (ESO).
    Colecciones a las que pertenece
    • D13 Congresos [9]

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España
     

     

    Listar

    Todo UCreaComunidades y coleccionesFecha de publicaciónAutoresTítulosTemasEsta colecciónFecha de publicaciónAutoresTítulosTemas

    Mi cuenta

    AccederRegistrar

    Estadísticas

    Ver Estadísticas
    Sobre UCrea
    Qué es UcreaGuía de autoarchivoArchivar tesisAcceso abiertoGuía de derechos de autorPolítica institucional
    Piensa en abierto
    Piensa en abierto
    Compartir

    UNIVERSIDAD DE CANTABRIA

    Repositorio realizado por la Biblioteca Universitaria utilizando DSpace software
    Contacto | Sugerencias
    Metadatos sujetos a:licencia de Creative Commons Reconocimiento 4.0 España